Sprida flytgödsel

exotic

Trådstartare
Får man göra det hursomhelst och närsomhelst? Behövs det inte plöjas ner inom ex antal timmar?
 
Visst finns det regler. Man får ju inte sprida på frusen mark tex. Nära tätbebyggt (100m?) är det väl särskild ansökan. Lite sånt.

Sen vill man ju såklart att så mycket som möjligt kommer jorden/växterna till del och inte far ut i luften.
 
Får man göra det hursomhelst och närsomhelst? Behövs det inte plöjas ner inom ex antal timmar?
Flytgödsel är ju just flytande och går ner i marken ganska snabbt. Regnar det så går det ännu fortare.

Jag kan inte se att det skulle vara några begränsningar för hur man får sprida det? Varför?
Plöjer man så öppnar man jorden och får kväveläckage. Inte bra.

Här sprider grannar flyt på vallarna efter första skörden. Det luktar nån dag men det går över. :DDet är ju en naturlig doft dessutom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
366
Senast: Pilot
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
676
Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 319
Senast: _Elly_
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 017
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp