Springer 160 mil – vill uppmärksamma hästars psykiska ohälsa

Bukefalos 30 år!

Nej jag tar tillbaka det 😤 Låter ju mer som sportswashing om det uttrycket rymmer hela hästvärlden och inte enbart tävlingar.
Ett ministeg I rätt riktning men ja suck 🙃

De fick påpekande av SvRF att det är utdaterat ha små hagar och ensamhästar.

Blev lite oordning men tänker ändå att det är ett steg inrett riktigt att förbundet säger till ridskolorna om behov av bra hagar och flockliv för hästarna. Nu blev inte utfallet på just denna ridskola så bra, men de granskar ändå många föreningar/ridskolor per år och har SvRF det som en stående punkt i sin bedömning så går det framåt!

Blev lite oordning men tänker ändå att det är ett steg inrett riktigt att förbundet säger till ridskolorna om behov av bra hagar och flockliv för hästarna. Nu blev inte utfallet på just denna ridskola så bra, men de granskar ändå många föreningar/ridskolor per år och har SvRF det som en stående punkt i sin bedömning så går det framåt!

Jag tänker lite som med klimatet, ger fan snart upp på små steg (även om jag är en sann optimist 😁) när det krävs omvälvande ändringar i grunden. För mig är det sjukt viktigt att poängtera att det är små steg när det är det men klart det är bra ämnet kommit upp iaf.

Jag tänker lite som med klimatet, ger fan snart upp på små steg (även om jag är en sann optimist 😁) när det krävs omvälvande ändringar i grunden. För mig är det sjukt viktigt att poängtera att det är små steg när det är det men klart det är bra ämnet kommit upp iaf.
Definitivt ett litet steg, men just att det är SvRF som drev kravet (kanske snarare önskemålet) och att ridskolan duckade genomförandet av det känns ändå ”bra”. Just för att förbundet kontrollerar många ridskolor per år och har de med sig att hästarna ska gå i bra hagar med sällskap kommer många att få höra det. Sen är det såklart först när det också genomförs som en skillnad skapas 😅 så absolut går det långsamt men det går iaf framåt.

Hittade inlägg
Ja och nej tycker jag. I teorin absolut. Men om det inte gör någon faktiskt skillnad blir det ju ändå spel för gallerierna. Så ser det lika ut om 10 år då var det meningslöst. Ställs det mer krav så absolut

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka