springspår?

ameo

Trådstartare
Moderator
Är det så att 6:e-spår innebär att pålle har springspår?

Lillgrabben har fått den lottningen i sin volt (40 m tillägg) och har en lite orutinerad kust i loppet, så jag funderar på om det är dax att TRÄNA detta med springspår så att de inte kommer totalfel och långt efter redan i starten... :crazy:
TUR i oturen att kusken ifråga även sköter o kör en ponny so mägs av en A-tränare... :) Så att vi kan få bra hjälp menar jag! :)
 
6:e och 7:e spår innebär ju springspår så det är väl bara att sätta igång att träna nu då :).
 
Har han 6:e spår i loppet och ligger 40 tillägg så är det inte springspår!
 
Du menar väl om han har startnummer 6?
Om det är 6 hästar på volten är det springspår oavsett om det är man står på tillägg :)

När vänder man förresten upp med en shettis, det kan ju inte funka på kommandot ETT, för då lär de ju inte hinna fram till startdistansen :confused: :confused: :confused:

:idea: :idea:

/// Ghost
 
Nej, han har INTE spår 6 utan har nummer 9, varav SJÄTTESPÅR på sin volt!

Men vi ska träna det där med springspår ordentligt så att åtminstone kusken känner sig trygg i hur det fungerar. Det används ju inte sådär jätteofta inom ponnytravet...
 

Liknande trådar

Trav Alltså... Jag var på min första ponnytravsstart på nästan två år idag. Och jag är så j*vla besviken... Inte på hästen, inte på kusken...
Svar
12
· Visningar
1 519
Träning Min 5-åriga fbl korsning har totalt tagit över ledarskapet och jag vet inte alls var det har gått fel. Läs gärna min andra tråd här på...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 110
Senast: Werze
·
Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 265
Senast: 95johsv
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 625
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp