Sprutad i hasleden och använda back on track?

Sv: Sprutad i hasleden och använda back on track?

Använd!

tiotio

Är du medveten om att det är jättedåligt att använda BoT på nysprutade leder? En vän till mig fick svåra komplikationer efter hon satt på bot direkt efter en behandling (visserligen en operation) och hästen fick opereras om och avlivades senare.

BoT själva rekommenderar att man inte har på deras skydd förrän några dagar efter behandling, själv är jag mycket försiktig.

Jag tycker det är lite farligt att ge råd när man inte har kollat upp faktan... jag blev helt kall när jag såg ditt svar och tänkte att "bara hon inte gjort DET!"

Sv: Sprutad i hasleden och använda back on track?

Jo, fast tänkte börja med knäskyddet, det var tyligen därifrån det onda kom ifrån. Får se om det blir paddar sen :)

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 170
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: Scata
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
32 192
Senast: Elendil
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 129
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31