Spruträdd häst, vad ska man göra?

Nu har jag inte högtalare på jobbet så jag har inte sett filmen så kanske upprepar jag det hela.

Jag tänker att i detta fall kan faktiskt positiv förstärkning fungera. PÅ djurparkerna jobbar man ju mycket med det så att apor och elefanter sticker ut armar och ben för att ta blodprov t.ex. Det är ju semi-vilda djur och man hanterar dem antingen genom detta och kan få regelbundna blodprov eller så måste man passa på när de ändå sederas.

Det borde finnas massor av filmer på detta. det som är "problemet" är att detta måste ju göras fram till nästa gång och är ett jäkla tidskrävande, förebyggande jobb men jag tror att det kan vara värt det.
 

Liknande trådar

Hästvård Skulle vilja ha lite råd från andra med erfarenhet. Min ponny kastrerades för nio veckor sen. Såg bra ut precis i början men sen började...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: cello
·
Hästvård Hej! Mitt sto har sedan Agu-19 haft problem med återkommande låsningar och röngades i ryggen UA okt-19, efter det behandlades hon av ET...
Svar
1
· Visningar
532
Senast: Linda_A
·
Hästvård Har ett shettissto som för ett par veckor sen fick 40 graders feber och senare stapplig/styv gång med tydlig smärta i framdeln. Ingen...
Svar
19
· Visningar
1 665
Senast: Exit
·
Hästvård I fredags var jag hos veterinären med min häst. Han böjdes ordentligt och markerade lite på höger bak (2 gradig) både på hög och låg...
Svar
0
· Visningar
899
Senast: Saile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp