ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Den rödbruna färgen var helt underbar! Nästan så att jag ångrar att jag inte valde en sådan...
Hur känns det nu när ni hunnit rida i era sadlar ett litet tag?
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Hur känns det nu när ni hunnit rida i era sadlar ett litet tag?
Jag förstår inte hur jag har kunnat rida i andra sadlar under 36 år.........Min gaiter är utan koppjärn just nu eftersom jag väntar på ett smalare, igår red jag i en av mina bomsadlar. Hu, ve och fasa, stumt och obehagligt!
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Okej, så det är så stor skillnad! Jag ser fram emot att få börja rida i min nya sadel... Varför jobbar inte posten på helgerna? :(
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

...o jag är alldeles öm efter att ha ridit en halvtimme i en högst obekväm, stenhård bomsadel...:smirk:
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Om och när det finns "demo sadlar" att prova kan väl någon PM: a mig....om ni har lust...
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Bara för det så vill jag ha min sadel NUUUUU, :love: varför jobbar inte posten på helgerna :mad: :cry: :(
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Rumpan (eller rättare sagt sittbenen!), som trots allt har en del "inbyggd" stoppning, tyckte att den hårda Ástundsadeln var elak...den har redan blivit bortskämd..!:angel: :smirk:
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Dummadumma post... Men du kommer alltså att få den så fort?!:)
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Jag är inte vän med posten längre:smirk:
Min sadel skickades från Gotland i tisdagsmorse. Jippi tänkte jag, då har jag den senast fredag. Men inte!!! Den är fortfarande bara i Stockholm:mad: Är det någon av er här som har snott den?:cool:
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

hehe jo man har en förmåga att anpasa sig till det skönare rätt fort,
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

MM, min sadel skickades i fredags förmiddag så jag funderar på att ringa och hetsa posten ungefär en gång i halvtimmen tills sadeln är på plats! Hann nog kolla med kolli-numret var sadeln var någonstans minst 4 ggr i fredags och jag är nästan beredd att möta den halvvägs! Sååå nära och ändå så långt bort!
Den jag väntar på är svart med extra korta kåpor, bara ca 45 cm och jag är less på att rida barbacka. Min hemmabyggda barbackapad klarar en hel del men den ger mig inte tillräckligt med stabiligtet i galoppen!
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Hur länge har du fått vänta på din sadel sedan du beställde? Är det en Dressage eller Gaiter?
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Var någonstans kan man kolla vart paketet är med hjälp av kollinumret? Låter ju smart :banana: Postens hemsida?
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Det är en dressage, med korta kåpor. Dock slapp jag specialbeställa, de hade ett par på väg in. Det är inte mer än MAX två veckor sedan jag definitivt hade bestämt mig och den kom till Kaupre i torsdags och jag tackade ja torsdag kl 16:05, fredag ca 10:30 så var sadeln på väg! Så här var det snabba puckar!
Kollade mailen, den 21 mars mailade jag dem första gången och hörde mig för om dressage med korta kåpor, den 22 mars fick jag svar om att det var en på väg in och nu sitter jag och svär över att posten kan med att ta ledigt på helgen :D

Kollinumret skriver man in på postens förstasida (www.posten.se) och får direkt i rutan var paketet befinner sig, jättesmidigt!
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Ja, jag har samma problem som du! Ska det verkligen behöva ta en vecka att få en sadel i Sverige?
Min sadel sitter nu fast i Ånge. Har gjort det hela dagen verkar det som. Konstigt!!!
Den registrerades 7.01 i Ånge har inte kunnat ta sig till Ö-vik på hela dan. KATASTROF:mad:
Jag vill ha den nu. Vill prova och rida och hoppas att jag gillar den.
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Jag har bestämt mig för att gilla den! Dels för att den är snyggast på marknaden och dels för att jag har längtat efter den så länge! :D

Min sadel är på Posten, vad nu posten menar med det? Det är inte på mitt pakethämtställe i alla fall... Morr... Om den inte packar sig hit till imorgon så får jag ett anfall och ringer och skäller på någon...
 
Sv: ST dressage CC - ny fräsch tråd!

Äntligen!!! (efter fyra månaders väntan)

Sadeln är här. Ska strax ut och prova den. Återkommer med en rapport senare idag.
Den ser i allafall fin ut och sätet ser väldigt mjukt och skönt ut. Har stl 5 på framvalvet. Ser ganska brett ut men vi får se.

Köpte även med Star Trekks stigläder och ett par kapsontyglar som är 320 cm till min jättehäst.

Nu ska här ridas:banana:

Nu är det "bara" en hästtransport som fattas :crazy:
Någon som har ett bra förslag till en gigantisk häst på närmare 1.80 i mkh och 800 kg?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 025
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 662
  • Låst
Övr. Barn Igår, en dag före utsatt tid fick jag en liten fin son :love: . Namn är ännu inte bestämt, men det kommer väl. Han var 3372 g tung och...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp