Stå å skita eller gå å skita?

Jag har inget emot att hästen stannar för att bajsa, de fortsätter att gå om jag bara frågar och det räcker för mig att veta. Jag mockar hellre en hel hög och har rena ben på hästen än att tvinga den att fortsätta röra sig "bara för att". Min lilla är väldigt renlig och går in i hörnet eller ner i diket om han behöver gå på toa och då känner jag det rätt långt innan han stannar och kan planera in det :D
 
Det är så skönt att inte tävla. Min häst får självklart stanna och skita. Det gör dessutom jobbet lättare när jag ska mocka bort skiten efter mig från banan.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 242
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 647
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 312
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp