Bukefalos 28 år!

Ståbilder på lilla Dina

Sv: Ståbilder på lilla Dina

Tack, vad kul att höra. Var det längesedan du hade RR? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Nej, hon somnade in för ett drygt år sedan. Händer fortfarande att jag hittar små bruna hår undanstoppade där man minst anar det.
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Vad trist.
Ja dem små håren letar sig in överallt! Hittar ibland såna som sitter i foten som små stickor som man får dra ut.
Vart kom din ifrån? :)
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Om fler vill lägga ut ståbilder på sina hundar så vore det jättekul att se! :)

Lägger ut en bild på min mammas hund . (hon står bra men tyvärr så var Tilda mer nyfiken på vad jag sysslade med än koncentrera sig på sin handler så fick stå jättedumt och zooma in hunden för att störa så lite möjligt). Tycker att hon är en lovande basset som ska bli kul att få vara hennes "proffs-handler" hädanefter :D

http://http://hem.passagen.se/a-b_fernstrom/utst'llning 090801.jpg
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Vad kul! Jättefin fast jag kan inte säga att jag vet något alls om bassets :)
Då är du van vid det här m utställningar då, själv är man totalt nybörjare. Känns som en hel vetenskap :D
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Utan att stjäla tråden (som jag ofta gör när folk undrar om bassets) så tillhör Tilda den lite skinnigare varianten av basset hounds. Jaassica här inne har en slankare typ av basset hound men jag föredrar dom som är som Tilda eftersom hon är rörlig trots sitt skinn. Får dessutom tänka på att Tilda är en valp så förhoppningsvis växer hon i lite skinn ;)

Nja, jag har varit rätt aktiv på utställningar, både officiella och inofficiella och ställt en massa olika basset hounds men det var 7 år sen så jag har fortfarande inte smält att dom tagit bort unghundsklassen :o Men ja det är en helt vetenskap, skulle beskriva lite enkelt för en kompis som ska börja ställa sin hund men det slutade med en massa motfrågor om si och så och då insåg jag att det är verkligen inte lätt att förstå sig på när man är ny.
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Ja, hon kommer från Kroatien. Svårt att få fatt i kuperade hundar här i Sverige ju ;)
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Det finns andra varianter inom rasen, som väger en bra bit under vad mina gör. Jag vet om många tikar på 10-20 kg och många hanar på 22-25 kg också.
Jag föredrar dock den större och lite grövre typen, och det är därför som jag valt utländska linjer att fortsätta med i min avel.

Så jag hoppas stenhårt att Mini-Monster inte blir så mini till slut :D

Ja, Loke måste väl vara en bra bit högre än vad mina är? Har fått den uppfattningen från bilderna i alla fall. Peggy är ju lååååg, om man jämför :D
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Hon kom från Lövfällans kennel utanför Jönköping men det var längesedan Ingegerd hade kull sist. En mycket speciell fröken (hunden, inte uppfödaren!) som visserligen inte var lätt men otroligt charmig.
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Hihi, det är klart! Han är ju bästast i hela världen :love:

Men tro mig, du hade fallit pladask för Peggy.. Hade hon varit en människa, hade hon varit din tvilling :angel:
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Det tycker jag att du ska göra!

Jag menar, hade jag inte tyckt om henne så hade hon ju inte bott här ;) Hon är sjukt speciell.. Rolig, klantig, går vilse i sin egen trädgård typ, alltid superglad, får alla att skratta.. Ja, jag kan fortsätta i evigheter, haha.

Hojta när du kommer till Skåne nästa gång, så får du komma förbi och pussa lite på henne också :)
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

ASG "går vilse i sin egen trädgård" nu vet jag inte alls vad du syftar på :angel: :D

Det ska jag absolut göra! :)
 
Sv: Ståbilder på lilla Dina

Min vovve står ofta av sig själv i "utställningsläge" Många som tycker han står så fint och tror att det ska vara lätt att ställa ut honom, men sedan har han "iaf nu som valp" fin exitör, men tror han blir en snyggisch ;). Dock är man sääämst på att ta kort, för att stå på bordet det var inte lika roligt.

Elmo 9 veckor
e1d4ba60-ba11-441d-9511-1d848e05a1bc4.JPG


c57acb5c-bc1a-46b4-bd82-833b76e9395b4.JPG
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 262
Senast: Ajda
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 705
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 337
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 138
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp