Bukefalos 28 år!

Städtips med hund i huset

Sv: Städtips med hund i huset

Stora volymer ger ju vis prisskillnad, men inte mer än ngn 50-lapp per skinn... Såg att Donnia var ca 100kr billigare/skinn än Tranås som vi skickar till, men Tranås bereder sina skinn i Sverige så jag känner nog att den hundralappen får jag leva med. Men sedan tillkommer ju momsen och så ska slakteriet ha en 100-lapp för att salta och skicka... så även hos Donnia hade jag fått lägga ut runt 500-lappen/skinn för beredningen.

(ok, nu är vi ganska mkt off topic från trådens ämne... ;) )
 
Sv: Städtips med hund i huset

*kl*

Har bara orientaliska mattor (inte köpta på IKEA för jag tycker deras inte håller måttet) klarar galant tuggben och kräks utan att förstöras.
Sen har jag, som nån nämnde specialmunstycke till dammsugaren värt varenda krona. Sen har jag en borste som ser ut som en hästborste men stråna är i mjuk gummi, perfekt till soffan och bilen att samla ihop håren med.

Sen köper man klisterrullar i ekonomipack som man har i hallen, mest till gäster som envisas med att hälsa på hunden med finkläderna på.
 
Senast ändrad:
Sv: Städtips med hund i huset

*kl*

Skaffa katt så märks inte hundhåren... :crazy: Förstår inte hur 5 kg katt kan fälla mer än 38 kg hund.
 
Sv: Städtips med hund i huset

Knapplån.

Dammsuger varje dag, våttorkar allra minst 4 dagar/vecka, men oftast mer. Tvättar alla fällar etc en gång i veckan minst, och dammsuger soffan på samma gång. Tvättar soffklädseln någon gång i månaden, och alla filtar/kuddar tvättas en gång i veckan.
Det är dock hundhår överallt ändå känns det som...

Hundarna äter bara ben inne på sina respektive egna rum, förutom gammelman som äter i sin korg i köket. Dom äter inga andra ben utöver färska sådana som märgben, grisfötter, kycklingben osv - eftersom flera av dom inte tycker om annat helt enkelt.

Har en enorm gångmatta i hallen så att smutsen minimeras när hundarna ska in, och sen har vi en mindre likadan vid altandörren så att det mesta hålls där också. Plus handdukar som hänger vid varje dörr, så att man kan torka av dom på mattorna också. Endast på sommaren vid bra väder dom inte torkas av, annars får dom alltid plågas en stund.

Vi ska skaffa robotdammsugare dock, som kan få gå minst en gång om dagen tänkte jag.. Med 5 st hundar i huset så blir det en hel del hår.
 
Sv: Städtips med hund i huset

Ge hunden en speciell plats i soffan och lägg ett gammalt lakan där, som lätt kan skakas av och tvättas.
 
Sv: Städtips med hund i huset

*kl*

Skaffa katt så märks inte hundhåren... :crazy: Förstår inte hur 5 kg katt kan fälla mer än 38 kg hund.

Instämmer, här är det lika mycket katthår som hundhår, minst.
Eller ha en kanin när den fäller - där kan vi snacka päls!
 
Sv: Städtips med hund i huset

Skaffa långhårig hund, så blir det mindre problem med hundhår som fastnar i möbeltyg och mattor. :)

Det låter kanske konstigt, men jag har haft bådadera, och tycker definitivt det är mindre problem med min nuvarande WSS, än med de korthårshundar som familjen haft tidigare.

Vi plockade hundhår ur soffan i 10 år efter att den gamla boxern dött. Med springrarna blir det visserligen tussar i hörnen, men de är betydligt lättare att sopa upp.

Pälsen är vatten- och smutsavstötande också, så skiten liksom rinner av dem när de torkar. Kvar blir en liten hög av fin sand, där de har legat.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 997
Senast: Farao
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 944
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 482
Senast: s957
·
Hundavel & Ras Vi tänkte köpa hund fram mot hösten eller nästa vår och har lite ågren kring vad vi ska välja. Vi är fyra i familjen (jag och mannen...
2
Svar
33
· Visningar
3 516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp