Bukefalos 26 år!

Ställa ut Hittekatt

E

Egonson

Förra våren hittade vi en liten kise,eller rättare sagt var det han som hittade oss. Vi hittade inte hans ägare så nu bor han i vårt stall och är hur gosig och fin som helst.
Jag har hört/läst att man kan ställa ut blandis katter som "Huskatt".
Någon som har erfarenhet av att ställa ut katt?
Vilka är kraven,förutom vaccination?

Katter över 10 mån måste vara kastrerade, och man ska vara medlem i en kattklubb. Mer info finns hos sverak
Tänk på att katten måste klara av obekanta katter och människor. (Min är jordens lilla gosboll hemma, älskar allt och alla :love: men kan hetsa upp sig ganska rejält på utställning :crazy:)

M

Marie_C

Det tycker jag att du ska göra, det är jättekul. Våran gammelkisse Spanar´n 16 år (som bor i katthuset) Djurens vänner i Borås. Vi tog med honom på husdjursmässan i Borås som var i Augusti. Han vann veterankalssen och alla tyckte han var jättefin för sin ålder :love: :love: :love:

G

glimmie

ett tillägg bara, f r om i år måste katten vara märkt på något vis (chip el tång) fast det borde alla katter vara ändå.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 142
Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 950
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 001
Övr. Katt Jag har ägnat senaste halvåret åt att försöka hitta en kompis till min katt. Min grundtanke är att man självklart ska hjälpa och stödja...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
11 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Störiga saker vi stör oss på, del 22
  • Kriget i Ukraina

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7