Ställa ut Hittekatt

E

Egonson

Förra våren hittade vi en liten kise,eller rättare sagt var det han som hittade oss. Vi hittade inte hans ägare så nu bor han i vårt stall och är hur gosig och fin som helst.
Jag har hört/läst att man kan ställa ut blandis katter som "Huskatt".
Någon som har erfarenhet av att ställa ut katt?
Vilka är kraven,förutom vaccination?
 
Katter över 10 mån måste vara kastrerade, och man ska vara medlem i en kattklubb. Mer info finns hos sverak
Tänk på att katten måste klara av obekanta katter och människor. (Min är jordens lilla gosboll hemma, älskar allt och alla :love: men kan hetsa upp sig ganska rejält på utställning :crazy:)
 
Det tycker jag att du ska göra, det är jättekul. Våran gammelkisse Spanar´n 16 år (som bor i katthuset) Djurens vänner i Borås. Vi tog med honom på husdjursmässan i Borås som var i Augusti. Han vann veterankalssen och alla tyckte han var jättefin för sin ålder :love: :love: :love:
 
ett tillägg bara, f r om i år måste katten vara märkt på något vis (chip el tång) fast det borde alla katter vara ändå.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 602
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: Skjøldur
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 439
Senast: skogaliten
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 590

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp