ställa ut hund med rosa nos?

Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Vad jag menar är att det kan vara väldigt olika. Som någon sa ovan var det ju dessutom vanligt bland pinscher och om TS har tur kan hon fortfarande ställa hunden.
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Fast ts hund är ju redan 5 månader.
Tror knappast att den blir mkt mer pigmenterad.

Tyvärr ts, visst kan du ställa och hoppas på en snäll dommare men någon riktig utställningskarriär tror jag inte den hunden har. Men det finns ju så mkt annat (mkt roligare saker :D) man kan göra med hunden :)

Är din hund en riktig snygging så kan du visst komma långt trotts dassnos. Se mitt tidigare svar.
Utställning är hur man än vrider och vänder på de en bedömningssport och de är HELT olika hur domarna ser på den saken. Har ställt dvärgpinscher i snart tre år nu så jag talar utav egen erfarenhet även om nu ingen utav mina tre pojkar har dassnos.
Tuta och kör. Hon är valp din hund. Ni ska ändå bara koncentrera er på att ha kul och socialicera nu i början.
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

nos006.jpg

Mja, det är mycket, men enligt ras standard som man kan tolka precis hur man vill, får det finnas lite vitt, sen att det hamnade på läppen/nosen kan ju ingen hjälpa. ;)
Skämt å sido, ställ ut, och se det inte som ett nedslag om du skulle åka ut, in igen och ge gärnet!:bump:
Träna rejält på ringträning för extra snygg uppvisning, så kan du vinna över andra enkom på det..:o:o
Jag har fött upp någon valp med lite dåligt pigment på nosen, men för honom går det alldeles ypperligt i ringen och när det inte gör det, så är det då inte för nosen. :p

Får man se en helbild på sötnosen?:D
(och såååklart, vart kommer den i från?:angel:)
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Är din hund en riktig snygging så kan du visst komma långt trotts dassnos. Se mitt tidigare svar.
Utställning är hur man än vrider och vänder på de en bedömningssport och de är HELT olika hur domarna ser på den saken. Har ställt dvärgpinscher i snart tre år nu så jag talar utav egen erfarenhet även om nu ingen utav mina tre pojkar har dassnos.
Tuta och kör. Hon är valp din hund. Ni ska ändå bara koncentrera er på att ha kul och socialicera nu i början.

Helt sant!

Ok, vad har du för vovvar. :angel::angel:

Zizzy, som är alldeles för nyfiken. :D
Bild bild bild. :bump::p
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Hon kommer från Salkins kennel (www.salkins.se)

här kommer nytagna bilder som togs för ca: en halvtimme sedan, kommentera gärna vad ni tycker om henne :)

rtta040.jpg


rtta039.jpg


rtta036.jpg


rtta035.jpg


rtta032.jpg


men utställning är inte de viktigaste, jag älskar ellie lika mycket endå även om hon får en 0-a. vi ska börja med lydnad å agility senare, hon är otroligt lättlärd och följer mig som en skugga. Går valpkurs just nu där vi ska träna med klicker
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Man kan inte garantera att den valp som är mest lovande vid 8 veckors ålder är den som blir bästa hunden som vuxen, så nej; du ska inte känna dig lurad tycker jag.

Har du någon bild på nosen?

Visst kan man inte garantera det, men jag hade nog blivit besviken om uppfödaren inte hade nämnt "felet" om h*n var medveten om att jag ville ha en utställningshund.
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Fast inom många raser är valparnas nos inte fullt pigmenterade förrän vid 3-5 månader, så om nu dassig nos är vanligt hos pinscher så har inte uppfödaren gjort något fel. Denne kunde ju knappast förutse att nosen inte skulle vara fullt pigmenterad vid 5 månaders ålder.
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

dock va hennes nos ljus redan från början, några andra valpar med. men några av valparna hade kolsvart nos. men mamman har med ljus nos som uppfödaren inte har tänkt på.
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

dock va hennes nos ljus redan från början, några andra valpar med. men några av valparna hade kolsvart nos. men mamman har med ljus nos som uppfödaren inte har tänkt på.

Och även rosa nosar kan pigmentera fullt ut senare, det är inget som uppfödaren kan förutse eller inte. För Arwen tog det lång tid innan hennes näsa var fullt pigmenterad och det är fortfarande en liten rosa fläck kvar där morrhåren sitter.
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Nu har jag visserligen dalmatiner, men där kan opigmenterade nosar bli bättre pigmenterade med tiden. Känner en hane som saknade ganska mycket som valp, men där han är i princip är fullpigmenterad efter 2 år. Samma sak med min egen tik.

Skillnaden är att de saknade pigment på sidorna, och inte "mitt i" som din valp gör.
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Fast inom många raser är valparnas nos inte fullt pigmenterade förrän vid 3-5 månader,

:eek: Och jag som blev förvånad när en bekants valpar inte hade fullpigmenterade nosar när de var ca 2 veckor :angel:
(Min unghund hade fullt pigmenterad nos när hon var 4-5 dagar gammal - trots att hon är cremefärgad och om jag inte minns heltokigt hade hela kullen "klara nosar" inom en vecka)
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Där var det snabba bud alltså! :D Men det är ju å andra sidan också vanligt. Arwen var helt prickig om näsa och mun när vi hämtade henne, även hennes syskon! :love:
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Fast inom många raser är valparnas nos inte fullt pigmenterade förrän vid 3-5 månader, så om nu dassig nos är vanligt hos pinscher så har inte uppfödaren gjort något fel. Denne kunde ju knappast förutse att nosen inte skulle vara fullt pigmenterad vid 5 månaders ålder.

Hmm iof...
 
Sv: ställa ut hund med rosa nos?

Helt sant!

Ok, vad har du för vovvar. :angel::angel:

Zizzy, som är alldeles för nyfiken. :D
Bild bild bild. :bump::p

Jag har en hane på tre år ifrån Jean Dark. En till hane på 11 månader ifrån Theneican och den tredje är jag fodervärd åt. En hane såklart :). Ett år gammal, finsk import från kennel Kinghill`s.
Har bilder men har aldrig lyckats lägga upp här. Blir bara fel när jag gör de. Men kan visa upp pojkarna via mail om du vill.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Har nyss fått hem en valp och har sedan tidigare en 6 årig tik. Hon är väldigt nyfiken på valpen vill gärna nosa och titta på vad han...
Svar
18
· Visningar
2 241
Senast: Ratax
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 494
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp