Bukefalos 28 år!

Stämpla in och ut på jobb?

Jag har jobbat i butik där man måste skriva upp "övertid" som chefen godkänner om man stämplar utanför ordinarie arbetstid. Då har det alltså inte gett extra betalt om jag stämplar in innan eller efter arbetstid utan stämplingen verkar mest ha varit ett sätt för chefen att se så man inte jobbar för lite..

På mitt nuvarande jobb samlar jag flex om jag stämplar utanför ordinarie tid.
 
5 minuter per timme är vad vi har rätt till enligt mitt nuvarande kollektivavtal (och det brukar vara samma för de flesta avtal), förstår inte vad du menar att man inte hinner ta en kopp kaffe på 20 minuter? Hela mitt arbetsliv har vi som mest haft 15 minuters rast två gånger per dag, det räcker gott och väl för en kaffe/fika.

Den "långa" rasten är ju lunchrasten, vilken bör vara minst 30 minuter lång (arbetstidlagen).

På min nuvarande arbetsplats får vi välja mellan 30 minuters lunch och sluta normal tid, eller 45 minuter och sluta en kvart senare. Jag väljer 45 minuters-lunchen, då hinner jag varva ner ordentligt.

Ja 20 min räcker för kaffe men jobbar man 7-15 vill jag gärna äta lite också. Och varva ner.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 865
Senast: BernT
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 329
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
600
Senast: niardasp
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp