Stänga av respirator

Bapelsin

Trådstartare
En vän till mig försökte ta livet av sig i torsdags. Hen lyckades inte helt men nästan, och har sedan dess legat i respirator. Imorgon ska respiratorn stängas av och jag ska köra min väns fru, som också är min vän, till sjukhuset när detta ska ske. Men hur går det egentligen till? Är det som på film där man typ trycker på en knapp och maskinen skriker och sen är det slut? Jag kommer såklart inte vara med inne i rummet, men förhoppningsvis får jag sitta utanför och iaf vara nära när det sker. Så oändligt ledsamt allting, men jag tror det skulle kännas lite mindre läskigt om jag visste vad jag har att vänta. Vad min väns fru har att vänta. Är det någon här som varit med om något liknande och kan dela med sig av sina erfarenheter? ❤️
 
Jag var med när min pappas respirator stängdes av. Jag kommer inte ihåg exakta tider men den stängdes av på kvällen och han dog sedan tidigt nästa morgon. Maskinen stängdes av och han kopplades bort från alla slangar. Det var väldigt stillsamt. Han hade också fått massa smärtstillande.

Jag kan tänka mig att det spelar roll hur det blir beroende på om personen alls kan andas själv eller inte.

Hoppas att det går bra för er :heart
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 745
Relationer TW: Suicid . . . . Jag lever i vad som känns som en mardröm. Min fina vän orkade inte leva mer. Första maj hängde han sig i garaget men...
2
Svar
36
· Visningar
3 783
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 210
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn I snart 10,5 år har jag burit mina känslor inombords, tryckt undan dom med ett leende om att barnet trots allt mådde bra. Men allt...
2
Svar
32
· Visningar
4 232
Senast: Tramptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp