Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för bilderna! Det där ser ju ut att vara ungefär i våran storlek![]()
Du menar att de glipor och öppningar som är på "överdelen" räcker till för att få bra luft hos er? Ingen till-luft i nederkant och inga vindnät nånstans? Hur många hästar har ni i stallet?
Ni som har kallstall, hur jobbigt tycker ni att det är på vintern? Hur vattnar ni hästarna och fungerar det bra? Har ni något uppvärmt skötutrymme, hur ser det ut, hur sker uppvärmningen och hur skulle ni vilja ha om ni byggde nytt?
Nej, tack för länkenHar du läst den här?
nej vad taskigt, får inte hästarna ha discomen när hästarna flyttade in så tog jag ner den![]()
Svarar först om vattnet; jag använder en murarhink som är ca 90 liter stor. Om man lägger varmvatten i den hålls det öppet från morgon till kväll när det är som kallast (har bergvärme). Men man måste alltså kolla 2 ggr/dag när det är kallt. Strax under noll klarar det sig ca ett dygn. Läste nånstans att man kan lägga en boll som flyter på ytan, och således förhindra isbildning.Fryser det inte i hinkarna?
Kul att höra att det är många som har såna stall och är nöjda![]()
Jag känner en veterinär som ofta är representant vid olika internationella vet-kongresser. Han sa att han aldrig har sett en häst som skulle dött av kyla. Däremot har han sett tusentals hästar som har dött av för varma stall. Case closed.:smirk:Där står det att det bara är trams att hästar inte får stå i drag och att folk bygger aldeles för täta stall (typ). Vad är era erfarenheter av det? Verkar hästarna besväras av drag eller är det bara vi människor som är känsliga?