Stall med väldigt högt i tak - erfarenheter?

Sv: Stall med väldigt högt i tak - erfarenheter?

*delvis kl*

Verkar hästarna besväras av drag eller är det bara vi människor som är känsliga?

Hästar upplever inte drag på samma sätt som vi människor gör. Har aldrig varit med om eller hört om någon häst som har mått dåligt av att stå i drag - även vad vi människor skulle kalla "mycket drag" :cool: Har även varit på föreläsning om stallbygge med Michael Ventorp och han hade samma uppfattning.

Vet ett stall där de har tagit bort fönsterrutorna i alla boxar och det är fritt drag genom stallet. Hästarna står gärna mitt i "draget"! :)

Antagligen ofantligt många fler hästar som far illa av "för lite" drag än "för mycket"... :crazy:

Det finns thermobar att köpa om vattnet fryser

http://www.thermobar.se/

dom är lite dyra men helt otoligt bra. Har själv en 80liters och en 30liters

Jag har precis köpt en sån att ha i hagen :)

Inne i det "nya" stallet kommer det nog bli vattenkoppar och cirkulationspump.

Liknande trådar

Anläggning Så har jag äntligen kommit fram till en stallritning som jag faktiskt gillar. Jag tror att jag har tänkt igenom det mesta. För att vara... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 622
Senast: MaRomer
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 080
Senast: NotlikeI
·
Anläggning Vi håller på att bygga stall och det är så klart jättekul, men samtidigt är det en hel massa saker att fatta beslut om och ha koll...
Svar
4
· Visningar
1 662
Senast: lwt03001
·
Hästvård jag har en ungäst på 4 1/2 år som är uppväxt på lösdrift i mindre hästflock. I våras tog jag ner henne till Göteborg och ett större...
Svar
8
· Visningar
1 838
Senast: sommarvind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka