ställa in så att så att filertyper automatiskt öppnas i det program jag vill

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare ScissorHands
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 670
S

ScissorHands

Vet att man kan göra det med olika bildformat (även om jag inte längre kommer ihåg hur, men det gör inget för jag har redan ställt in det så att jag är nöjd), men kan man göra det med olika filmformat även?

Vill se ett par filmer ifrån internet som är i m1v format (aldrig hört talas om tidigare), men det öppnas i RealPlayer, vilket jag absolut inte vill då RealPlayer inte fungerar som det skall på den här datorn och därför vissas inte filmerna direkt ifrån nätet (jag kan ju lada hem dem, men det känns onödigt om det är så att jag kan ställa in det här som jag vill nu..). Jag skulle därför vilja ställa in så att de öppnas i winamp istället.
Någon som vet hur man gör det om det är så att man kan göra det (för det borde ju gå)?

Sv: ställa in så att så att filertyper automatiskt öppnas i det program jag vill

ScissorHands skrev:
Vet att man kan göra det med olika bildformat (även om jag inte längre kommer ihåg hur, men det gör inget för jag har redan ställt in det så att jag är nöjd), men kan man göra det med olika filmformat även?

Vill se ett par filmer ifrån internet som är i m1v format (aldrig hört talas om tidigare), men det öppnas i RealPlayer, vilket jag absolut inte vill då RealPlayer inte fungerar som det skall på den här datorn och därför vissas inte filmerna direkt ifrån nätet (jag kan ju lada hem dem, men det känns onödigt om det är så att jag kan ställa in det här som jag vill nu..). Jag skulle därför vilja ställa in så att de öppnas i winamp istället.
Någon som vet hur man gör det om det är så att man kan göra det (för det borde ju gå)?

Markera en fil av den typ du vill ändra. Höll sen inne shift när du högerklickar. Nu får du upp "öppna med". Nu kan du välja ett annat program att öppna med :).,

Sv: ställa in så att så att filertyper automatiskt öppnas i det program jag vill

Renkött skrev:
Markera en fil av den typ du vill ändra. Höll sen inne shift när du högerklickar. Nu får du upp "öppna med". Nu kan du välja ett annat program att öppna med :).,

Och så ser du till att rutan 'öppna alltid med detta program' är ifylld, så används det programmet automatiskt till den filtypen i fortsättningen.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 696
Senast: IngelaH
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten... 19 20 21
Svar
410
· Visningar
41 863
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 264
Senast: Yrsel
·
IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
587
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka