Bukefalos 28 år!

Stallbandage som inte behöver lindas

Ang dte här med liniment. Arnika är väldigt "svagt" som liniment sett, och det är i princip omöjligt att blistra med arnika. Valacken är väldigt känslig (han fick blisterskador av en natt med Heaterpaddar *sucka*) men jag har masserat både rygg och ben med arnika och täckat och lindat över utan minsta problem. Så att linda över arnikaliniment är ingen fara. Andra lite "starkare" liniment är dock större risk med (radital t ex)
 
När min häst stod på ridskola hade hon enkla transportskydd från Hööks med paddar under (sydde fast dem i skydden med några stygn bara) istället för lindor, funkade utmärkt. Jag tror att det är samma skydd de har fortfarande, Equi-guard transportskydd. Kostar 155 kr för 4 st.
 
vet ej ngt. om arnica men på blue lotion står det då att man skall masera i en minut först om man lindar efteråt annars skall man massera in lotion i 2 till 3 min. så vissa liniment kan då användas med linda. till ursprungsfrågan. jag vet ej men jag tror att ett par transportskydd kan vara lika bra och om de ej värmer nog kan man sy fast fleeve på insidan. :idea:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 098
Senast: Dimmoln
·
Utrustning Hur gör man? Är det bara att träna, träna, träna? Jag vill kunna linda riktigt snyggt, så det ser helt perfekt slätt och jämntjockt ut...
Svar
9
· Visningar
1 132
Senast: Magnum
·
Hästvård Min häst är skadad och behöver lindas för att inte benen ska svullna och för att ge stöd åt det oskadade benet. Jag lindar m padd och...
Svar
4
· Visningar
700
Senast: Ridinglady
·
Utrustning (Hjälp vad jag postar trådar hela tiden nu, sorry! :o) En av ponnyerna behöver lindade ben vid ridning en period. Jag är dock inte...
2
Svar
22
· Visningar
1 789
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp