Bukefalos 28 år!

färdiga stallbandage

Ridinglady

Trådstartare
Min häst är skadad och behöver lindas för att inte benen ska svullna och för att ge stöd åt det oskadade benet. Jag lindar m padd och fleecelinda. Nu ska jag åka bort och känner att
jag vill ha ett enklare alternativ f den som ska passa hästen. Finns det ngt alternativ med kadborre el dyl som mer bara är att ”sätta på” .Har Back on tracks stallbandage men tycker att de är för lösa och inte ger tillräckligt stöd i det här fallet.
 
Vet ville ha det friska benet lindat eftersom
hästen avlastar rejält ( boxvila)

Tror inget snabbandage finns som åstadkommer det du efterlyser .

Jag hade bett någon som är kunnig och kan linda om hjälp under tiden du ska vara bortrest om det är viktigt på det friska benet utifrån situationen .
 
Tror inget snabbandage finns som åstadkommer det du efterlyser .

Jag hade bett någon som är kunnig och kan linda om hjälp under tiden du ska vara bortrest om det är viktigt på det friska benet utifrån situationen .
Så får det nog bli, men jag tänkte att det kommer ju nya produkter hela tiden så kanske även på detta område ...
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som jämfört både snabbandage från back om track med vanliga hederliga stallbandage (tjock padd och linda) när det gäller lymfangit...
Svar
11
· Visningar
1 365
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Hej, jag har idag ett par equilinepaddar som stallbandage när min häst ska åka långt eller står stilla mycket (boxvila pga hovproblem...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: MimmiNO
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 038
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp