Stallbandage

Sv: Stallbandage

Mina stallpaddar är de fuffiga från Jacson. Mina favorit lindor är från Eskardron. Benen blir jättefina när jag har lindat henne med detta under natten.

Obs! Det är inte snygglindat (inte jag som gjort det), tror till och med den ena är lindad åt fel håll. Men här kommer en bild:

10665192.jpg

:laugh:

Får du inte in mkt spån och skit när du inte lindat över hela padden med lindan? Jag får ju in fast jag lindar över hela padden..

Hon är 160 cm. Men paddarna är från hoven upp över knät.

Nej, det har hon faktiskt aldrig haft. Men jag skulle kunna tro att min polle är lite fin i kanten och väldigt lugn inne i boxen. Vill inte lina högre upp med tanke på knät, men vill ha värmen även över knät.

Jag använder paddar från Eskadron och de tjocka från Equiline, lindar för det mesta med stickade akryl-lindor från Equiline o Mias. De funkar bra, Equiline paddarna var lite otympliga i början men har blivit bra nu när de är använda o tvättade ett tag.
På jobbet har de fluffiga paddar från Jacson o de är nästan bättre än Equilines, inte lika megastora o smidigare o linda med.

Svar till alla:

Vad är det för mått på Eskadron, Equiline resp Jacsons? Samma storlek eller olika fram/bak?

Liknande trådar

R
Hästvård Jag har lärt mig att man ska ha höga paddar när man lindar med stallbandage, så man kommer över kotan, osv. Dessutom sticker en bit av...
Svar
3
· Visningar
2 119
Senast: Centaur
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 626
Senast: moonstruck
·
Utrustning Vill veta vad ni har för lindor (typ, märke, längd) och paddar (typ, märke, storlek) när ni lägger stallbandage och gärna bilder på...
Svar
4
· Visningar
952
Körning Ni på Körningsforum, när kör ni in era hästar? 1-2-3 år? Vad för utrustning har ni under inkörningen och "unghäst-perioden"? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 959
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka