´Jag har eget stall och betalar 0 i stallhyra men foder/stängsel/el/vatten mm går på ca 700kr/månad.

När jag hade uppstallad så betalade jag 1100kr/mån då ingick in/utsläpp, 3 fodringar, täckesservice, fritillgång på hö, halm, havre kross. Spolspilta m varmvatten, uppvärmd sadelkammare, dock kassa ridvägar och inga tränings möjligheter.
 
1,5 mil utamför Gävle:

1600 kr Inkl: 4 fodringar/dag alla dagar i veckan. Täcke/lindor av/på. Fritt med hö och halm, havre, korn och betfor.
Annat kraftfoder köps själv och lika så om man vill ha spån som strö får man betala 40 kr balen.

Fina hagar och ute hela dagarna.
Mycket fina ridvägar som är prepparerade, rakbana och körslinga.
Nackdelar är att det inte finns någon ridbana som man FÅR använda av grannen.
1-1,2 mil till ridhus.
Usla bussförbildelser.

Allt som allt blir det 1900 kr/månaden inkl kanin och marsvins hö.
:bump:
 
bor i norrbotten, betalar 1200:- i stallhyra. spån och fri tillgång på hö/hösilage ingår. stallet ligger ute på landet, rymmer 5 hästar, spolspilta finns. har omklädningsrum och varm sadelkammare. stallägaren tar ut och insläpp veckodagar (täckesbyte om man så vill) så delar vi på helgerna. fina ridvägar finns, och stooooor beteshage. stallägaren ser även till att hästarna alltid har vatten i hagen oavsett temperatur, och det är tillsyn i stort sett hela dagen.

det är ett super bra stall. :love:
 
650:- i kallhyra, med morgonfodring, täckes byte + utsläpp på vardagarna
...bor i Lund
 
Står söder om sthlm. Betalar 1200:- i kallhyra, 300:- för fodring 4ggr/dag. Utsläpp och insläpp hjälps vi åt med, jag sköter det på helger.

Köper eget spån och hö.

Har 2 ridhus, 4 ridbanor, underbar ridnatur, hage till hästen hela dagen osv.

(psst. tror breccia står söder om stan, nära alby)
 
ah.. glömde att det finns en selkammare med varmt/kallt vatten och tvättmarskin, sadelkammare, fikarum, torkrum och spolbox.
 
550:- i kallhyra ingen söttsel alls det delar vi på som hyr in oss. Allt foder och strö mm står vi för själva. Kostar tot ca 1600-1700 i månaden tror jag. (jag har inte nya foderstaten klar än.)

Till det fixar vi hagar och gräsklippning runt stallet och så. Alla stallsaker skottkärra grepar mm får vi köpa själva.
 
jag bor i Umeå , betalar 1400 i månaden, då ingår hö/hösilage, halm eller spån, havre, havrekross, kornkross. Utsläpp sköts kollektivt, har ca 7-8 utsläpp/månad. Intag sköter vi själv likaså mockning. Hästarna går på fri tillgång med hö, kraft får de morgon å kväll. har bra bussförbindelser dit. Finns 10 hästar i stallet, fikarum, sadelkammare, snart ska det byggas torkrum..
Alla stallgrejer köper stallägaren in. Och spolspilta finns också..
 
Jag betalar 1400,- och då ingår hö, halm, kraftfoder (havre, korn, betfor och pellets), morötter, mineraler, saltsten, in- och utsläpp alla dagar i veckan, fodringar 3 ggr om dagen, lunchhö skiftas vi om att ge. Vill man ha täckesbyte kostar det 150,-/mån extra. Vi har tillgång till stor paddock, en travbana på 1,4 km som vi kan konditionsträna på och så ligger skogen runt hörnan. Jag bor i Skåne.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 861
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 971
Senast: kattan1974
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp