Äsch då, jag kan inte låta bli en rad till. Jag tycker inte jag behöver ta upp fler argument till varför det för skillnad på hundar, katter, hästar, kaniner och marsvin. Om Du inte vill lyssna på det jag säger, så är det ju upp till Dig. Jag tycker, helt seriöst, att Du ska gå till facklitteraturen om du är intresserad av att lära dig mer om de båda arterna, dess skillnader och likheter.
Trist bara när folk är så enkelspåriga att de inte kan se att något annat sätt än deras eget är rätt.
Ett stickspår: Har Du träffat en välskött stallkatt någon gång? De finns faktiskt! Att det finns de som inte är välskötta beklagar jag lika mycket som Du! Verkade den, om Du träffat någon (vet ju inte ens om Du håller på med hästar och sålunda vistas i stall)deprimerad? Låg den och gosade med sin kissekompis (för i många fall har man ju två, och det lät det ju även som trådskaparen ville) på sin filt i sadelkammaren, blev klappad av en av dem som är i stallet och såg olycklig ut för att den visste att i huset, där fanns det minsann en hund som fick vara inne

? !