Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mabuse skrev:Kaniner är väl inga problem att låta sova ute? Jag vet flera som har sina kaniner som utekaniner året om.
Artbitch skrev:om en familjs husdjur "bor" inne...men endast katten inte är välkommen in. så är det ett faktum att den inte har samma status som dem andra husdjuren. är detta svårt att förstå?
Artbitch skrev:1. man får en mycket djupare relation med sin katt av att ha den i i knät några timmar per kväll. även om den bara sover medans mnan glor på tv. katten kommer lita på dig på ett helt annat sätt.
lingonben skrev:Och exakt var har jag jämfört häst och katt?
_Runaway_ skrev:Men kanske ska jag bygga en koja med liten hage runtom som katten ska bo i????
fia-lotta skrev:Gör en till hunden oxå, hunden ska inte vara inne heller tycker jag..eller dina andra djur...
Fia-Lotta
lingonben skrev:Jag tycker inte jag har tid nog att ha hund, eftersom jag inte skulle hinna aktivera den. Skaffade inte heller katt innan jag blev sambo, för då skulle den vara ensam hemma för mycket. När jag har jobbat och varit i stallet är jag vaken max 30 min, sedan behöver jag sova. Jobbar mycket och är trött, typ.
Hundskatten är väl borttagen för länge sedan? Det är inte heller humant med okastrerade honkatter som får föda sina ungar ute och får kullar ett par gånger om året ibland.mimus skrev:Eller börja agera till att det ska införas kattskatt,
då kanske alla som vill höja statusen på katter blir nöjda.
Vi betalar ju hundskatt, men inte hästskatt, det är olika redan där.
"mimus som återigen poängterar att hos henne har alla djur samma status oavsett vart dem bor, och som även har en son som skulle vilja sova i stallet."
Även om jag aggar lite mot dig så tycker jag du har rätt i att okastrerade han katter är INTE humant, varken för katten eller för oss som har katter som blir utsatta för dessa stackars huliganer.
Maiya skrev:Kan vara bra om du skriver vem det är du svarar-. Är det mig så tycker jag att jag redan förklarat det du skriver om här i inlägget ovan.
Att du inte vill ta upp några verkliga riktiga anledningar till varför man inte kan ha en stallhund (typ jack russel, papillon) i stället för en stallkatt tar jag endast som att dina argument tagit slut.
Artbitch skrev:fortfarande...tvivlar inte på att en stallkatt KAN vara en synnerligt lycklig katt. o sånt fall kan en hund oxå vara det.
Håller inte med där, för hunden har ett större behov av att ha sin flock runt sig än vad katten har
för mig handlar detta om hur olika attityderna kan vara mot katt jämfört mot alla andra husdjur som vi håller oss med.
Fast det var inte det tråden skulle handla om
ni höjer inte ögonbrynen nämnvärt mot att nån vill ha en stallkatt som inte ens ska kunna komma in i huset.
men föreställ er att jag köper gård..o har mina katter inne. men förvisar mina hundar till sadelkammaren. menar du på allvar att du INTE skulle höja på ögonbrynen o se det som lite "konstigt"?
Skulle tycka det vore lika konstigt om du förvisade dina huskatter, som är van vid ett liv inne, ut till stallet.
katter o hundar är inte lika nej. men det är inte så stor skillnad på dem att man inte kan ge dem samma privilegier.