Stallplats

Isituss

Trådstartare
vet inte riktigt var tråden ska ligga, men jag chansar på här...

I alla fall. Mamma berättade för några dagar sen att vi ska flytta, och jag är supertaggad! "Problemet" eller vad man ska säga, är att vi bor på en gård nu med stall som jag har helt för mig själv, och nu helt plötsligt ska vi flytta in till storstan och ha hästen inackorderad. (en häst ska lämnas ut på foder). Jag kommer ju inte få plats!:eek:

Nä men på allvar, jag har ju tänkt sälja en del (t.ex 5 sadlar:angel:), men hur mycket kan jag ha kvar? Hur mycket plats får man tilldelat i ett inackorderingsstall??:confused:

En annan fråga är också, hur fanken söker man stallplats? ja har ju alltid haft allt hemma...:o

Sv: Stallplats

Alla stall har olika mycket plats så ring runt till ev intressanta stall och be att få komma på besök.

Lättare att känna vart du och din häst skulle trivas genom att göra ett besök. Vissa har mycket plats för utrustning, andra stall mindre, bara ringa runt och kolla.

Lycka till

Ja,fem sadlar får du nog inte plats med :) Nu har jag bara stått inackorderad på ett ställe,men en till två sadelhängare per häst var det.
Och en hylla på 30 cm till varje. Resten av sakerna fick man ha i sin foderbox.
Men det är väl olika från ställe till ställe hur mycket plats det finns.

Titta här på Buke samt på Bl....cket, där hittar du lediga boxplatser. Åk runt och titta, känn efter ordentligt innan du bestämmer dig. Detta både för din, hästens och stallägarens skull.

Hur utrymmen för förvaring ser ut varierar ju otroligt beroende på stall. Jag har i mitt stall en skrubb till varje hyresgäst, den är väl tilltagen med 2 sadelhängare, samt extra förvaring uppe på skrubben. Samt att man har en täckestorkplats med extra förvaring under. Men som sagt, det skiljer sig från stall till stall.

Kicki :laugh:

Ja,fem sadlar får du nog inte plats med :)QUOTE]

Sammanlagt har jag 8 sadlar ;) Så, jag lär ju få ha westernsadeln hemma:angel:

Hm... det där med att få plats lär ju bli ett problem:rofl:... Jag börjar känna mig rätt så bortskämd:angel:
Men självklart har jag inte tänkt välja stall utifrån hur mycket plats jag får, utan utifrån hur jag o pållen trivs:p

Okej, så det är annonser på internet som gäller. Tack alla:laugh:

I vårat stall så har man två sadelhängare, två tränshängare och en garderob (60 bred?), på garderobsdörren har jag hängt en sån där som man hänger över dörren med krokar på.

Det som inte får plats i stallet, förvarar jag i ett källarförråd här hemma, som bara är avsett för stallsaker.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 973
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 960
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 142
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och... 2
Svar
29
· Visningar
7 202
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025