Stallproblem...

larssonm34

Trådstartare
Hej!
Har stött på lite problem. Känns som en barnslig situation, men det är sådant som händer ibland...
Saken är att jag bedriver ett inackorderingsstall, där ibland en barnfamilj står uppstallad. Pappan i familjen är otroligt trevlig, pratsam och hjälpsam. En riktig "man's man". Har med tiden börjat få sexuella känslor för denna person. Känns otroligt svårt och jobbigt, framförallt eftersom de är kund hos mig. Vill upprätthålla en professionell relation, samtidigt när dessa känslorna bubblar inom mig. Hur ska jag räta upp skutan på detta sjunkande skepp?

Tacksam för svar
 
Finns det ingen seriös?! Detta är som sagt ingen trolltråd, utan detta är verklighet. Tycker det är urdåligt att rapportera en tråd bara för en vildgissning!
 
Jag baserar min rapportering främst på sättet du uttrycker dig. På det stora hela skulle situationen kunna beskrivas helt annorlunda, med mer relevant information/bakgrund och färre irrelevanta detaljer (som till exempel att det är en barnfamilj det rör sig om, att pappan är en riktig 'man's man', att de är dina kunder osv.). Det faktum att du specifikt påpekar att det är just sexuella känslor du fått tycker jag också känns lite suspekt, och likaså hur du skriver att du vill ha hjälp att "räta upp skutan på detta sjunkande skepp". Att du inleder med att "det är sådant som händer ibland..." får mig också att känna att du kanske inte är helt seriös i det du skriver om.

Detta i kombination med att du är en nyregistrerad medlem med endast denna tråden i bagaget gör mig lite misstänksam, men jag ber som sagt om ursäkt ifall jag misstagit mig och överlåter till moderator att avgöra resten. Jag är ledsen om jag överreagerat och misstolkat något som är ett faktiskt problem för dig!
 
Jag vill bli av med dessa känslor. Det känns så dumt! Inte ska man blanda in känslor med sina kunder. *Skäms*
 
Tycker att det är ett märkligt sätt att döma inlägg på. Vill inte gå in på närmare detaljer om personer, just för att hålla det diskret. Att det är kunder är väl viktigt, då det inte är någon vanlig kille man har träffat, utan att det är via min verksamhet. Det är ingen kollega, utan kund! Även att jag är inte intresserad utav någon relation, utan enbart lust. Även där är det väl viktigt att informera.
Kan säga dig, att det är inte så lätt att skriva sitt första inlägg. Alla är inte perfekta! Att jag dessutom skall dömas annorlunda för att jag är ny känns också väldigt fördomsfullt. Man ska inte döma hunden efter håren...
 
De flesta människor som vill bli av med känslor försöker helt sonika undvika att känslorna uppkommer igen. Undvik mannen. Eller i alla fall tänk på allt det som är negativt och konstigt med honom, så att du får en annan bild av honom.
 
Tja, det går ju faktiskt att ge fan i att agera på sina känslor. Kåt är lätt att bli, kärlek (som många förväxlar det med) är svårt.

Mitt råd är att se det som en kul flirt (från din sida) och sedan släppa det hela.
 
@Mineur - överdriver du inte en smula genom att skriva "troll!" Det första du gör?
Jag får inte alls den känslan, möjligen har ts svårt att uttrycka sig i skrift - men kortfattat verkar det hela vara att hon attraheras av en man hon inte ska/kan/bör/"får" ha känslor för, just för att han är en familjefar (med tanke på familjen) och kund (familjens häst) i sitt stall.
Självklart är det en oerhört besvärlig situation, och på inget sätt en unik sådan.

Ts - det är inte mycket du kan göra, acceptera att du känner som du gör och låt det vara så.
Du behöver ju inte agera på känslan bara för att den finns där, utan agera precis tvärtemot. Undvik honom inte, det sparkar förmodligen bara igång ännu fler känslor som saknad, desperation (!) Och enorm längtan/fantasi, som då piskar på "begäret" rejält.
Du får klä på dig din yrkesroll/"uniform" (har du ingen sådan, låtsas att du har en) när du träffar honom på jobbet.
När du sedan "slutat" och inte kommer träffa honom mer just den dagen så hänger du av dig din "uniform" och funderar över känslorna du kanske haft under dagen, och hur du hanterat dem på ett proffsigt sätt.

Ta det för vad det är, en man du är attraherad av. Kort och gott.
Sådana män(niskor) kommer alltid att finnas, men just denna får du helt enkelt låta bli.
Du kommer få andra känslor så småningom.
 
Senast ändrad:
Jag tycker det är helt okej att ha en lite småförälskelse i någon, även om denne är upptagen och även om man har en affärsrelation. Men du behöver kanske inte göra som min f.d kollega; skicka sexuella förfrågningar via sms till vikarien ;) :D

Tycker inte alls att det är konstigt att man är kort med fakta i en sån här tråd, det är trots allt för att förhindra att någon känner igen sig i bakgrundsfaktan. Tycker det är viktigt att man kan vara anonym här :)
 
Hej!
Har stött på lite problem. Känns som en barnslig situation, men det är sådant som händer ibland...
Saken är att jag bedriver ett inackorderingsstall, där ibland en barnfamilj står uppstallad. Pappan i familjen är otroligt trevlig, pratsam och hjälpsam. En riktig "man's man". Har med tiden börjat få sexuella känslor för denna person. Känns otroligt svårt och jobbigt, framförallt eftersom de är kund hos mig. Vill upprätthålla en professionell relation, samtidigt när dessa känslorna bubblar inom mig. Hur ska jag räta upp skutan på detta sjunkande skepp?

Tacksam för svar

Tycker som en del andra skrivit:
du är attraherad av en man som lever ett familjeliv.
Förstör inte för den familjen genom att agera efter dina känslor.
 
Om nicket säger något om dig, dvs du är äldre än typ 20, så har du väl varit med om förr att du blir attraherad av någon som det inte lämpar sig att inleda nåt med?? Och gäller det dessutom bara fysisk attraktion så förstår jag ännu mindre frågan, då vill du ju dessutom inget långsiktigt med personen. En del är ju flörtiga och skickar signaler utan att mena ett dugg med det. Det lär skada er relation rejält (och kanske även din verksamhet) om du antyder nåt mer och han inte alls är med på noterna när det kommer till kritan.

Det är väl bara att koncentrera dig på nåt annat och undvika honom så mycket det går? Det hör väl till den grundläggande vuxenkompetensen att inte agera på varje känslomässigt infall man får.
 
Jag förstår inte riktigt problemet.

Att bli attraherad av en person, i en situation då det är olämpligt att agera på sina känslor, är inte det minsta konstigt eller ovanligt. De flesta har nog någon gång blivit attraherad av någon annan än sin partner, eller blivit attraherad av en kompis partner, eller kanke blivit attraherad av sin chef.

Var dig själv, bete dig normalt, var professionell. Låt förnuftet styra över känslorna. Behöver väl inte vara svårare än så? Känslorna lär gå över med tiden. Gör de inte det så är det väl ändå ingen person som du spenderar så väldigt mycket tid med?
 
@whwycd och @larssonm34: Ok, då ber jag återigen om ursäkt för att jag överreagerade och rapporterade. Jag vill bara påpeka att det absolut inte var fler detaljer som jag var ute efter - snarare tvärtom! I min värld hade en sådan här tråd faktiskt känts mer sannolik om den var ännu mer diskret och vag, typ "Jag har fått känslor för en man i min närhet som för det första är gift och för det andra är en affärskund till mig. Vad kan jag göra för att hantera dessa känslor?".

Jag förstår absolut att det inte är lätt att uttrycka sig i skrift - speciellt inte första gången man postar något på ett forum - och det är verkligen inte TS språkkunskaper jag anmärker på. Jag tyckte bara att hela sammanhanget kändes lite suspekt vid midnatt i går kväll, och att det påminde lite om tidigare trolltrådar som dykt upp här genom åren.

Men som sagt: förlåt Buke och förlåt TS! Du har redan fått många bra tips här och jag hoppas att du hittar ett sätt att fortsätta umgås med familjen i fråga och hantera dina känslor utan att det påverkar er affärsrelation.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp