Stalltäcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 1 745
N

Nora

Ber vänligen om hjälp,
är på jakt efter ett stalltäcke till hästen då det gamla börjar gå sönder... Så nu tänkte jag verkligen sattsa på ett som ligger riktigt bra! Han är på nåt sätt liten i bogen, halkar lätt bak då han står upprätt, men det brukar också strama då han har huvudet i backen och äter tex. Halvhals kanske skulle funka... Han har mycket stora bogrörelser så bogveck är ett måste. Sen ska det inte vara för varmt heller, bara aningens mer än ett ylletäcke (kan inte det där med fyllning...100g kanske???). Glansig insida vid bogen skulle nog också vara bra. Sen får det gääärna vara billigt!!

Så har ni några tips på vilken sorts täcke som skulle passa? Eller nåt speciellt täcke? Var man kan köpa?

Tack på förhand :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stalltäcke

kan rekomendera Pessoa, har ett som sitter jättebra. det är med glansig insida och bogveck samt snabbspänne. kraftigt yttertyg oxå, vet nåra som använder det till utetäcke oxå. men skärningen e rätt hög i halsen så jag tror de skulle passa till en nättare häst oxå.. jag har 280g men det finns andra oxå. fast vet dock inte exakt vilka tjocklekar.
här är min häst i det, dock inte hela hästen :p:
{0A1C2608-87EB-4CB5-8F1C-35361691F3D8}.jpg

Känns lite för tjockt... och det såg ändå stramt ut runt halsen... Jag vet inte om man ska ha större eller mindre hals då han ändrar utformning så mycket när han rör på sig!! Han är ju som en barbapappa med antifit:smirk: Dålig bild på hästen kanske men så ser han ut... Häst

är inte så stramt som det visst såg ut på bilden, är nog bara för att kanten är vikt som det ser ut så :p

okej! Var köpte du ditt? Pris?

Gärna fler tips!!

Kollade på ett bucas inne täcke idag... Verkade iallafall välldigt praktiskt för man kunde lägga det direkt på blöt häst.. (hade andasfunktion) Jag köpte ett Hansbo(?) Event Basic bild finns på deras hemsida. Varkar superbra! www.hansbosport.se OBS. Kolla under täcken / stall / 115. Av nån anledning ligger det där...

Jag har ett likadant pessoa som svea08_ å jag kan också rekomendera det! Dock i annan färg, det blir bajsfläckigt jätte lätt när det är så ljust:p

Jag köpte mitt på en tävling, kostade 1200 har jag för mig

ooops. jag tror jag fantiserat om en annan prisklass...:o

Finns ju Horseware Amigo insulator för 425 kronor med 150g foder i.

om hennes häst är liten i bogen tror jag det blir stort, wille är ju rätt grov men det finns lite plats ändå i hans 145a

Men det hade inga bogveck vad jag hittar på bilder... Kanske lättast att gå till ridsportaffären och kolla vad de kan ta hem? Nåt speciellt märke som borde passa till min hästs "bogutformning"?

Har oxå Börjes billiga termotäcke på min lilla dam.. Hon är jätte smal över bogen men ändå rätt "fyllig" på nått underligtvis... Kanske skulle va nått??

Håller med! Mina hästar har bogveck på sina täcken men vad hjälper det? Antingen stramar täcket runt bogen iallafall och bogvecket är helt utvecklat eller så är täcket som ett tält runt bogen och divere saker hamnar innanför... Men det kanske är jag som är dålig på att ta på täcket???

jag tycker bogvecken gör att själva halsöppningen blir stor och det stramar åt längre ner på bringan.

Liknande trådar

Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 182
Senast: Gabriol
·
Utrustning En stallkamrat har en STOR häst som är en riktigt fryslort. Problemet är att han (förutom att vara stor) är väldigt känslig över bogen...
Svar
10
· Visningar
1 461
Senast: Magica
·
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 108
Senast: lomuxx
·
Utrustning Tjoho, nu behöver min häst ett nytt stalltäcke. Jag har haft oturen att dels bli av med 4 stycken superfina som någon som flyttat ifrån... 2
Svar
31
· Visningar
2 640
Senast: Breccia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?