Stalltäcken

Sv: Stalltäcken

Jag brukar ha ylletäcke eller filt, mina hästar är experter på att ha sönder fleecetäckena. Arméns gamla yllefiltar funkar utmärkt både som svettäcken och stalltäcken :) .

Fast annars tycker jag nog att en oklippt häst borde klara några minusgrader galant.

Sv: Stalltäcken

Min häst är inte heller klippt. När det är minusgrader har han ett tunnt stall/transporttäcke från Mark Todd inne. Yttertyget liknar det som är i utetäcken (tror inte att det är vattentätt), blankt foder vid bogen och bomull i övrigt. Ingen fyllning alltså. Funkar bra tycker jag och det känns som mittemellan bomullstäcke och termotäcke.

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat spåna lite efter täcken då jag troligtvis kommer ha en foderhäst/köpa häst, som är klippt. Jag har jobbat länge i stall...
Svar
16
· Visningar
2 036
Senast: Wera
·
Utrustning skulle jag vilja ha tips om. Finns det termotäcken med bara 100 g fyllning? Var? Tjock fleece eller ylle skulle egentligen räcka, men...
Svar
15
· Visningar
1 189
Senast: Sia
·
Utrustning Plocka fram era bästa bästa tips. jag vill ha följande: Ett TUNT vinterstall täcke, som sitter bra på hästen, och som helst har ett...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: supergladis
·
S
Träning Jag har funderat på att bygga en lösdrift att ha min kallblodstravare på, men jag är skeptiskt till kombinationen långvarig kyla, arbete... 2
Svar
22
· Visningar
2 948
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈