Stalltäcke, 200 g?

pinky

Trådstartare
Finns det några bra stalltäcken med en fyllning på ca 200g, gärna något mindre ändå?

Har ett från Hööks med 300g, men det känns lite väl varmt när det blir plusgrader ute...
 
Shires har, jag köpte ett därifrån för 299:-, är jättenöjd med det. Snabbspännen i bogen, bogveck, mörkblått med gråa kantband och väldigt snyggt (iaf för det priset...). Tror att de hade täcken med 100g fyllning också men det är jag inte säker på.
 
Jag har också det från Shires, och det är suveränt! Dessutom djupt skuret (täcker magen ordentligt och ner på sidorna), BOGVECK, antiskavfoder i bogen samt svanslapp. Sitter som måttsytt på pållen med.

Jag är frälst :love:
 
Låter mycket bra! :) Djupt skuret är nog bra till en kort, lite rund hästkropp... ;)
 
Jag har också ett sådant! håller med alexandra_w - sitter som måttsytt på min ponny.. har utetäcke och ländtäcke från dom också och tycker det är riktigt bra täcken för dom pengarna. :bow:
 
Har ett 150 grams från Rambo/Horseware som är helt superduperbra. SOm alla deras andra täcken. Det kostade 800 kr tror jag men kommer nog hålla ett bra tag :)
Du kan se det på www.henrikssonsridsport.se
 
Jag har oxå ett täcke från shires...älskar det täcket och det sitter verkligen bra på pållen! bogveck och snabbspänne samt lagom varmt. köpte mitt på globen förra året! :D
 
När jag bodde i Eskilstuna hade var och varannan hästsportbutik Shiresgrejor, så det är ett känt märke för mig.

här uppe har jag inte så bra koll än... De täcken jag köptsedan jag flyttade hit är köpta på Hööks och Börjes.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
829
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en SWB med brett ansatt hals och bred/djup bål. Hon har Rambo i det mesta ute men kan även klämmas in i Amigo när det krisar...
2
Svar
24
· Visningar
1 338
Senast: Corax
·
Katthälsa Ja, hur mycket mat får era katter/dag. Proportionerna torrisar/blötmat/barf. Är de i normalt hull, under eller överviktiga. Megara som...
2
Svar
24
· Visningar
2 591
Senast: Strict
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 475
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp