Stambokföring SWB

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fiorano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 868
Sv: Stambokföring SWB

Jag förstår att det är mkt pengar för en student, insåg kanske inte att man betäcker ett sto med allt vad det kostar när man lever på studiebidrag/lån elller liknande - sorry;)

Man kan visa ett sto som redan har en godkänd registrerad avkomma vid ett senare tillfälle.

Haha:D Nej, är kanske inte så vanligt att man avlar som student. Men med tanke på att Betäckningen var gratis (drömvinsten) och veterinärkostnaden inte särskilt blodig trots krångel är det en väääldigt billig unge:).

Det är ju bara att gratulera då:)
Och så hoppas jag att du stamboksför stoet så fort du har möjligheterna på din sida.

Hon måste inte visas med fölet. Men avkomman måste vara visad innan hon stamboksförs. Enklast brukar vara att visa dem på en fölmönstring där de även har stamboksföring.

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 646
Senast: Hedwig
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 309
Senast: Murray
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 406
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
551
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka