Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Stamboksförkortningar

A

arabidopsis

Jag vet att tex vt.frff är vita framfötter. Men hur utläser man vt.bff som är vita bakfötter, eller 4 vt.ff? Fick frågan i dag och jag har aldrig reflekterat över detta tidigare.
Hjälp?

/Karin

M

Magdalena

Vita bakfötter. Är det alla fyra som är vita skriver man ju inget b nånstans.

A

arabidopsis

Jo visst, men det blir ju som ett "extra f" i förkortningen för bakfötterna? En vit bakfot= v.bf, två=v.bff.
Jag är nyfiken på hur man får till de dubbla "f:en" för jag ser bara ett "f" i bakfötter. Är det för att lätt skilja mellan en och två st (f resp. ff)? Ledsen om jag inte får fram hur jag tänker...
/Karin

Görel

Moderator
Anledningen till de två f:en i förkortningen på fötter är antagligen att det ska gå att skilja åt :)

Det är bara att acceptera och lära sig förkortningarna, hur dumma man än kan tycka att de är...

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6504 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 206
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte hur jag ska göra för att komma igång och göra saker. Tidigare har jag ju gjort saker men jag blev sån här förra sommaren...
Svar
0
· Visningar
287
Avel Det här med brunst och att veta när man ska åka till seminstation!🤔 Mitt sto visade väldigt tydlig brunst i början av året, hade en...
Svar
1
· Visningar
325
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa katträdet/klösmöbeln?
  • Uppdateringstråd nr 24

Hästrelaterat

Omröstningar