Standardt vs. Acana

Sv: Standardt vs. Acana

Du är lustig du Rose. Du har under flera år starkt propagerat för det du själv säljer; Standardt och deras tillskott och det har du gjort på flera olika hundforum. Tillverkaren av Standardt ska vara en av dina närmaste vänner, men det verkar ändå mycket konstigt att lägga ut ett sånt här mejlsvar.

"Trakasserat" låter mkt märkligt. Att folk har åsikter om olika foder kallas att "att trakassera?" I så fall har du Rose trakasserat konkurrenternas foder i åratal. Alla foder med vete, havre, ärtor, brunt ris och örter är "trakasserade" av dig.

Om Standardt säljer sämre är det absurt att tro att det beror på en person på ett forum. Det beror inte på något foderforum över huvud taget. Det är ytterst få hundägare som läser på foderforum. De flesta hundägare är ganska ointresserade av foderfrågor. Många kommer inte ens ihåg vilket märke de ger. "Det är en blå påse som jag köper på ..." är ett vanligt svar man får.

Konkurrensen på hundfodermarknaden är stenhård. Sen animail m fl internetbutiker kommit är det enkelt att välja mellan en massa olika foder, jämföra priser och få det hemkört till dörren. Det man kan läsa om Standardt är att många tycker det har blivit för dyrt per kilo sen de minskade storleken på säckarna.

Lite beror det också på att de mest medvetna hundägarna har gått över till färskfoder. Vom og Hundemat har blivit mycket populärt bland forumsfolk. Det är nog det foder som folk oftast rekommenderar på foderforum idag. Jag har läst om massor av hundägare som bytt just från Standardt till VoH. Men återigen, ytterst få läser på foderforum och de allra flesta har aldrig hört talas om vare sig Standardt eller Vom og hundemat.
 
Sv: Standardt vs. Acana

Ordvalet från Standardt får du ta med dom. Men kanske det kan ha att göra med att du ständigt försöker hitta på negativa lögner om allt som rör fodret och tillskotten...? Vad är konstigt med att lägga ut ett svar på ett felaktigt påstående?

Försäljningen har dock ökat, vad jag vet. Vad får dig att tro annat?
Jag gissar, tvärt om, att många blir mer intresserade efter dina inlägg! ;)

Och du kan nog ha rätt i att det finns konsumenter som bytt från Standardt till VoH. Antagligen för att det har lite samma tänk. Man vill slippa gluten, grönfoder av alla slag mm. Det är ofta de som har lite koll på vilka foder (torrt som färskt) som har lämpliga ingredienser för en hund.
Det finns också väldigt många medvetna som kombinerar just Standardt med färsk mat.

Och de är tyvärr inte några av mina bästa vänner. (Men mycket trevliga att ha att göra med! :) )

Ännu mer antaganden från tomma intet...
 
Sv: Standardt vs. Acana

Jag funderar på detta foder i framtiden, först ska han utredas ytterligare en gång bara för att vara på den säkra sidan att det inte handlar om någon allergi. Men sen, om han visar att det inte är det vill jag testa Orijen. Vilken sort använder du? Kikat lite på Red dog 13,5kg. Dyrt men verkar vettigt.

Min tjej blir vansinnigt 'blasig i magen' av spannmal. Nar jag gick over till spannmals fri foder for henne borjade jag med en som hade lamm ... men hon fick oron inflamation titt och tatt ... Numera ger jag henne Orijen 6 fish eller 'poultry' (mest kyckling) som hon mar bast av. Min son's dobie ater Orijen Red ... ibland far de varandras men Dobien mar bast av Red eller Fish ... och min Rottis mar bast av Poultry eller Fish.:p
 
Sv: Standardt vs. Acana

Tycker du inte själv att mejlet är helt absurdt? Det skulle innebära att varenda en som skriver något negativt om ett foder på ett forum är en som trakasserar. Oj, vad många trakasserare av Royal Canin det finns!

Standardt och VoH - samma tänk??? Inte när det gäller det färdiga fodret i alla fall. Standardt är ett ordinärt torrfoder med över 40 % kolhydrater medan VoH:s alla sorter är utan kolhydratskällor förutom den som har ris. Mängden ris i den är heller inte särskilt stor.
 
Sv: Standardt vs. Acana

Nej, det är inte samma sak att ha negativa erfarenheter att presentera om olika foder.
Du har ju riktat all din energi mot ett enda företag.

Ang likhet mellan fodren så är de rena och innehåller inget onödigt skräp som belastar hunden negativ.

Om du tycker de har varit orättvisa mot dig, så ring upp dom och prata igenom det hela.
Mer om detta kanske inte behöver ältas i denna tråd.
Tyckte bara de hade all rätt att själva kommentera dina påståenden som ju helt saknar grund.
 
Sv: Standardt vs. Acana

Jag ger min hund Standart extra som foder och acana som godis. Hon älskar det. Så har du en kräsen hund rekommenderar jag Acana varmt även som mat. Standart har annars fungerat utmärkt båda två är bra foder som jag kan rekommendera.
 
Sv: Standardt vs. Acana

Nej, det är inte samma sak att ha negativa erfarenheter att presentera om olika foder.
Du har ju riktat all din energi mot ett enda företag.

Ang likhet mellan fodren så är de rena och innehåller inget onödigt skräp som belastar hunden negativ.

Om du tycker de har varit orättvisa mot dig, så ring upp dom och prata igenom det hela.
Mer om detta kanske inte behöver ältas i denna tråd.
Tyckte bara de hade all rätt att själva kommentera dina påståenden som ju helt saknar grund.

Likheten mellan fodren finns inte. VoH är ett köttbaserat färskfoder medan Standardt är ett risbaserat ordinärt torrfoder. Brutet ris är "onödigt skräp" och mjölkprodukter passar bättre på våra egna matbord än i hundfoder

Energi? Hm.. I så fall... Själv riktar du nästan hela din energi mot konkurrenten Magnussons Petfood, men också mot Acanas foder. Härmed avslutar jag denna OT- diskussion.
 
Sv: Standardt vs. Acana

Ja, det vore på tiden! O om du undrar så använder jag inte torrfoder annat än som träningsgodis o då M M&B.
Du har knappast skrivit ett enda inlägg på diverse hundfora, sedan du blev med din hittills första hund, utan att skriva skit om Standardt
 
Sv: Standardt vs. Acana

*KL*

Buke i ett nötskal, det är ett jättebra forum - om man kan gallra lite. ;)
Nu har jag iaf gjort det enda rätta-för mig, och tagit reda på fakta själv. Det jag har kommit fram till är att jag inte är det minsta bekymrad över riset i Standardt och har nu beställt hem en säck som ska komma idag. Nu ska vovvan vänjas in under några veckor och sen återkommer jag gladeligen med min erfarenhet av fodret. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund har totalt tröttnat på Standardt efter dryga 1,5 år. Näst intill omöjligt att få henne att äta så mkt som hon behöver få i sig...
Svar
15
· Visningar
6 548
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Vad svårt det är med den här foderdjungeln! Jag blir helt snurrig när jag surfar runt på diverse fodersidor för att se efter vad som kan...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 103
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
13 319
Senast: Jeronimo
·
M
Ekonomi & Juridik Jag är lite i valet och kvalet och väljer att skriva under skyddat alias för att inte göra någon upprörd. Min häst står sedan...
Svar
13
· Visningar
1 556
Senast: svampbobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp