Stång på shettis

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare speedygirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 2 825
Sv: Stång på shettis

Hon drar inte i tyglen, har fått lära sig att man inte rider en häst så. Men jag tänker låta henne fortsätta rida på detta bett ett tag nu,

hej hej

Måste bara börjamed att säga: vad kul att ni har en så trevlig ponny! Jag är 18 nu och har kvar min shettis hemma, han är 26 nu. red dressyr på honom när jag var liten, han vann alla klubbtävlingar även mot stora hästar+lokala mot b-ponnys+gjorde div. uppvisningar... så en fin shettis finns det inget som slår!

Vill också säga att du inte ska bli upprörd när folk nästan slår ihjäl en inne på bukes forum. Jag lyckas alltid bli nästintill halshuggen bara jag pratar om sporrar, spö eller ett bett skrapare än tredelat (helst ska det vara bettlöst).

Visst är det det sadellösa och bettlösa som är optimalt, men alla vill inte rida så. jag vill trivas med min häst, ha kul på träning och tävling, och känna att jag har en häst som trivs med mig. även om jag använder en pelham och lätt hand, eller ett spö för att peta på hasen när han inte flyttar sig för skänkeln, osv...

Jag är nog gammaldags och säkert hemskt inskränkt och tråkig och hemsk, men då är jag väl det....

Hälsa din sjuåring att h*n ska ta vara på sin ponny och att det viktigaste är att ha KUL ihop.

/Maria

Hon mår så himla bra och tycker att det är skoj att både rida, tävla, träna och allt annat som finns runt omkring hästarna. Hon är väldigt förstålig och vill hela tiden veta mer. Så jag tror nog att det kommer att bli något bra av henne till slut. Hästar har hon fram tills hon fyller 13. Då är det dags för att leta efter en D-ponny men där är vi inte ännu.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 228
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
382
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
423
Senast: Emuliiaa
·
Övr. Hund Där vi bor finns det mycket varg. Hunden här hemma brukar vara ganska känslig och kunna reagera starkt på saker i omgivningen. När vi...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna