Sv: Stång på shettis
hej hej
Måste bara börjamed att säga: vad kul att ni har en så trevlig ponny! Jag är 18 nu och har kvar min shettis hemma, han är 26 nu. red dressyr på honom när jag var liten, han vann alla klubbtävlingar även mot stora hästar+lokala mot b-ponnys+gjorde div. uppvisningar... så en fin shettis finns det inget som slår!
Vill också säga att du inte ska bli upprörd när folk nästan slår ihjäl en inne på bukes forum. Jag lyckas alltid bli nästintill halshuggen bara jag pratar om sporrar, spö eller ett bett skrapare än tredelat (helst ska det vara bettlöst).
Visst är det det sadellösa och bettlösa som är optimalt, men alla vill inte rida så. jag vill trivas med min häst, ha kul på träning och tävling, och känna att jag har en häst som trivs med mig. även om jag använder en pelham och lätt hand, eller ett spö för att peta på hasen när han inte flyttar sig för skänkeln, osv...
Jag är nog gammaldags och säkert hemskt inskränkt och tråkig och hemsk, men då är jag väl det....
Hälsa din sjuåring att h*n ska ta vara på sin ponny och att det viktigaste är att ha KUL ihop.
/Maria