Stångbett till liten häst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Essberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 745
E

Essberg

Hej :)
Har ett litet problem och undrar om någon där ute hade kunnat hjälpa mej. Jag har en liten islandshäst med betstorlek 9,5 max 10,5 och det finns så få stångbett i mindre storlekar än 11,5. Rider nu på ett Kimbelwickbett, rakt med tungfrihet som funkar superbra och hon stormtrivs i det men hade gärna velat ha andra att variera med. Vet ni några raka bett med stång i lite mindre storlekar och var de finns att köpa? Eller andra raka bett, gärna med tungfrihet?

Mvh Emelie :)

Sv: Stångbett till liten häst

Du kan ju alltid beställa från Bombers Bits, där kan du få bettet precis som du vill ha det... Kostar ungefär lika mycket, eller t.o.m. lite mindre än Sprengers bett....

Jag hade en pelhamstång med mullen mouth (lätt böjd utan tungfrihet) från Globus till min förra häst som hade 10,5 på stångbett.

Tror de har det fortfarande, men kanske att det har mindre ringar och kortare skänklar nuförtiden, om det spelar roll? Globus säljs ju i de flesta butiker, så det är nog bara att leta runt.

Söker båda två, men forst och främst ett rakt stång.

Föstår fortfarande inte riktigt om du vill ha ett vanligt tränsbett med rak stång i munnen eller om du menar ett bett med skänklar? Mitt tips är iallafall Billy allen! Finns i strl 11,4. Min häst har vanligtis 10,5 men det passar henne utmärkt. Är tredelad "stång" i munnen som är liiite böjbar och det finns med eller utan skänklar.

Jag tolkar det som att det är ett stångbett h*n söker, inte ett oledat tränsbett.

jag tror faktiskt att jag har ett gäng korta stänger som ligger....något speciellt du är ute efter?med/utan tungfrihet....osv??

Jag har inte det behovet till min nuvarande häst, dessutom har hon behändiga 11,5 cm på stångbett, men tack ändå! ;)

Liknande trådar

Utrustning Mitt sto är väldigt stark ute nu när det börjar bli kallt. Hon går vanligen på ett oledat d-rings bett som hon trivs superbra med, men...
Svar
6
· Visningar
983
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 442
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 863
Senast: Ajda
·
Utrustning Vill prova att rida med kimblewickbett/jaktkandar på min islandshäst för att se vad min kräsne herre har att säga om det, och för... 2
Svar
24
· Visningar
4 442
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka