Evelina W
Trådstartare
Min häst har stora problem med att stå still när hon åker transport/lastbil. I vanlig transport vevar hon med ena frambenen och trampar omkring. Hon är dessutom väldigt svårlastad i vanligt släp så nu när hon skulle till betet hyrde jag en b-kortslastbil. Den hade stuteriinredning och hon åkte baklänges. Hon trampade runt och sparkade i den också men blev helt lugn när hon fick komma ut. Problemet (eller ett av dom iaf) är att det blir så mycket märken på gummimattorna på väggarna när hon håller på såhär, både fram och på sidan. Jag har tänkt åka iväg ett par gånger under sommaren och vill inte att det ska bli märken i de fina lastbilarna folk hyr ut...
Jag gissar att hon har svårt att hålla balansen i kombination med att hon är allmänt obekväm i situationen. Tycker också att detta har blivit värre på senare år, när hon var ung åkte hon vanligt släp utan problem.
Tar tacksamt emot tips! Borde hon åka bredare? Ha nån form av huva? Kan man skydda gummimattorna på nåt sätt? Eller putsa dom i efterhand?
Jag gissar att hon har svårt att hålla balansen i kombination med att hon är allmänt obekväm i situationen. Tycker också att detta har blivit värre på senare år, när hon var ung åkte hon vanligt släp utan problem.
Tar tacksamt emot tips! Borde hon åka bredare? Ha nån form av huva? Kan man skydda gummimattorna på nåt sätt? Eller putsa dom i efterhand?