Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej!
Pga svårlastad häst har jag börjat kolla runt på alternativ. Equi trek har ju denna star treka.. Jag undrar om ngn vet ngt om den? Har hört att deras bilar kan vara lite skrangliga och halvbra kvalite ..? Hur är trailern?
Tips på annan trailer med sidolastning som är värd pengarna?
Valde själv mellan Equitrek och Ifor Williams när jag skulle köpa släp. Jag blev inte alls imponerad av Equitrek
Höga som sjutton, trist inredning och allmänt rangliga. Jag älskar idén med sidolastning, men jag är inte beredd att göra så stort avkall på robusthet och kvalitet. Tex skötardörren var ett helvete att stänga. Glipade den inte nertill så glipade den upptill istället...
Så det blev ett Ifor istället och hittills har jag inte ångrat mitt val. Det är stort och ljust med fronturlastning och kombiläm bak. Min knäppa, svårlastade dam har hittills (peppar, peppar) snällt traskat på släpet utan alltför stora protester
Enligt försäljaren för Equitrek, så har dom patent på sidolastning på hästsläp (inte för lastbilar eller bilar)
Antar att det innebär att andra tillverkare får betala dyra pengar till dom för att få använda det på sina släp, om det ens är tillåtet.
Hur ska det lösa problemet med svårlastad häst genom att den ska kliva på från sidan?
Jag gillar hästtransporter med kombiläm och fronturlastning.
Vad gäller svårlastade hästar har jag bara bra erfarenheter av fronturlastning, tycker det är perfekt att ha den nere och plocka ur all inredning så man kan lära hästen att gå igenom transporten och lära hästen att tänka framåt.
Har man dessutom kombiläm bak så kan man ju anpassa om hästen föredrar ramp eller stepup
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Hästmänniskan Jag har turen att ha fått "ärva" en helt perfekt tanthäst, hans enda nackdel är att han är bred, så vi har lite sadelproblem.
I nuläget...