STAR WARS The Force Awakens

Tyckte dock att upplägget var väldigt likt de tidigare filmerna. Typ "detta är som förra dödsstjärnan, fast TIO gånger större! Vi måste förgöra den på PRECIS samma sätt som förra gången! :idea:

Filmen kändes mycket mer genuin är de andra "moderna" (1-3), de var väldigt datoranimerade och lite tillrättalagda. Den här var mer "rough and ready", damm, smuts, svett!
 
Tyckte dock att upplägget var väldigt likt de tidigare filmerna. Typ "detta är som förra dödsstjärnan, fast TIO gånger större! Vi måste förgöra den på PRECIS samma sätt som förra gången! :idea:

Filmen kändes mycket mer genuin är de andra "moderna" (1-3), de var väldigt datoranimerade och lite tillrättalagda. Den här var mer "rough and ready", damm, smuts, svett!
Man var verkligen där i handlingen mycket på grund av detta + själva 3D upplevelsen. Det som var lite jobbigt i bland var när texten flyttades lite. Pga 3D effekten hängde ögonen inte riktigt med. Men det var bara att blinka till med ögonen så kom skärpan tillbaka igen :D
 
Åhhhh jag MÅSTE se den så fort som möjligt. Jag älskade episod VI-V men gillade inte alls I-III så det låter såååå lovande att denna är mer lik de äldre. Måste kolla om det finns biljetter lediga i helgen. Här hade den premiär först igår så förmodligen är helgen helt fullbokad. Men kanske det finns biljetter till matinétiderna. Hoppas!

Edit: Gah, originalspråk (jävla dubbning här alltså!!!) och 3D finns bara på en enda tid varje dag. När jag jobbar! Får fasen ta semester en dag. Eller bli "sjuk"
 
Senast ändrad:
Åhhhh jag MÅSTE se den så fort som möjligt. Jag älskade episod VI-V men gillade inte alls I-III så det låter såååå lovande att denna är mer lik de äldre. Måste kolla om det finns biljetter lediga i helgen. Här hade den premiär först igår så förmodligen är helgen helt fullbokad. Men kanske det finns biljetter till matinétiderna. Hoppas!

Edit: Gah, originalspråk (jävla dubbning här alltså!!!) och 3D finns bara på en enda tid varje dag. När jag jobbar! Får fasen ta semester en dag. Eller bli "sjuk"

Lätt värt att bli sjuk för en dag!
Vi såg den klockan 10 och det var en kille från SF som kom in och pratade lite innan filmen började, han frågade hur många det var som ringt jobbet och varit "sjuka" för att vara där och typ halva publiken applåderade :D

Star Wars är viktiga saker, då får man ta lite ledigt! :idea:
 
Lätt värt att bli sjuk för en dag!
Vi såg den klockan 10 och det var en kille från SF som kom in och pratade lite innan filmen började, han frågade hur många det var som ringt jobbet och varit "sjuka" för att vara där och typ halva publiken applåderade :D

Star Wars är viktiga saker, då får man ta lite ledigt! :idea:

Hahaha ja, och här får jag inte ens avdrag på lönen 100% direkt :)

Men jag har övertid att ta ut och min snälla chef gav mig ledigt. Eller jag jobbar ett par timmar och får gå lite tidigare.
 
Det borde varit självklart eftersom Space Balls i mångt och mycket är en spoof på Star Wars. Du har bara sett dem i fel ordning :p

Jo jag vet! Nu har jag ju inte sett de andra filmerna, men jag tyckte det var lite små-roligt att de öppnade med samma scen som i spoofen, alltså "text -> lång dramatisk inledning med ett skepp som sakta glider förbi rutan" :D
 
Åhhhh jag MÅSTE se den så fort som möjligt. Jag älskade episod VI-V men gillade inte alls I-III så det låter såååå lovande att denna är mer lik de äldre. Måste kolla om det finns biljetter lediga i helgen. Här hade den premiär först igår så förmodligen är helgen helt fullbokad. Men kanske det finns biljetter till matinétiderna. Hoppas!

Edit: Gah, originalspråk (jävla dubbning här alltså!!!) och 3D finns bara på en enda tid varje dag. När jag jobbar! Får fasen ta semester en dag. Eller bli "sjuk"
Du måste bara se den i 3D. Det är magiskt o makalöst :eek:
 
Jo jag vet! Nu har jag ju inte sett de andra filmerna, men jag tyckte det var lite små-roligt att de öppnade med samma scen som i spoofen, alltså "text -> lång dramatisk inledning med ett skepp som sakta glider förbi rutan" :D
Är det 3D så blir det ut ur rutan :D
 
Lätt värt att bli sjuk för en dag!
Vi såg den klockan 10 och det var en kille från SF som kom in och pratade lite innan filmen började, han frågade hur många det var som ringt jobbet och varit "sjuka" för att vara där och typ halva publiken applåderade :D

Star Wars är viktiga saker, då får man ta lite ledigt! :idea:
Japp när Star Wars går upp på duken då är det som på Ingmar Stenmark tid, då går man man ur huse :angel:
 
Nu har jag sett filmen, och jag ÄLSKADE den! :love:
Så jäkla välgjord och bara toppenbra! Håller med er andra om att man verkligen uppskattade att den var så lik de första filmerna. Och älskar robothumorn. Vill ha en egen liten talande robot!
 
Nu har jag sett filmen, och jag ÄLSKADE den! :love:
Så jäkla välgjord och bara toppenbra! Håller med er andra om att man verkligen uppskattade att den var så lik de första filmerna. Och älskar robothumorn. Vill ha en egen liten talande robot!
Den har tydligen redan satt rekord i USA :up:
 
Satt med ett saligt leende tvärs över ansiktet och suckade av välbehag redan vid "A long time ago in a galaxy far, far away". Och många saliga leenden av igenkännande genom hela filmen - defintivt en maxad 3D-film. Sedan vågar jag inte skriva så mycket mer utan spoilers, men det är inte osannolikt att det blir ett reprisbesök under juldagarna just för att njuta riktigt medan 3D-känslan är tillgänglig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp