STAR WARS The Force Awakens

Jag höll mig ifrån alla sociala medier från onsdag kl. 10 till torsdag natt när vi kom ut från biografen.

Jag har ALDRIG hållt sambon så hårt i handen under någon film någonsin som när de blå texten kom.

Episod VII är ju SJUKT värdig. Hade den varit som I-III hade jag gråtit blod. Mycket var förutsägbart men det kan jag vara helt ok med. Dock har jag en del kritik att komma med, såklart, för sån är jag. Det var lite för mycket grejer som jag inte köpte helt. Lite som att filmskaparna inte helt räknat med att vi som inte är Star Wars-nördar på riktigt ändå är rätt nördiga.

För övrigt så var starkaste känsloreaktionen när
Millenium Falcon kom in i bilden, först glada tillrop och därefter skräckslagna andetag och "oooh" i kombination med sammanpressade läppar och halvt hopknipna ögon i skräck att de skulle sabba skeppet
 
Jag såg den igår och tyckte väl att handlingen var lite sisådär. Många logiska luckor och manusförfattarna verkar främst ha ägnat sig åt att upprepa en massa gamla storylines från episode IV-VI.

Ray är precis som Luke uppväxt på en ökenplanet och hittar en robotkompis som bär på hemlig info (BB-8 och R2D2 har exakt samma funktion mao). Den ondaste av de onda är släkt (pappa eller son) med de goda. Konversationen mellan Han Solo och sonen på bron var f.ö. sjuuukt lökig! Liksom nästan alla dialoger ;). Maz är en kvinnlig version av Yoda som leder Ray till kunskap om the Force och Luke/Han Solo kombinerat motsvarar Obi-Wan Kenobi. On the positive note så var det uppfriskande att episode VII är mindre vit och mindre sexisitisk än 70/80-talsfilmerna.

Trots detta så tyckte jag att det var en trevlig bioupplevelse men knappast ett mästerverk.
 
Jag höll mig ifrån alla sociala medier från onsdag kl. 10 till torsdag natt när vi kom ut från biografen.

Jag har ALDRIG hållt sambon så hårt i handen under någon film någonsin som när de blå texten kom.

Episod VII är ju SJUKT värdig. Hade den varit som I-III hade jag gråtit blod. Mycket var förutsägbart men det kan jag vara helt ok med. Dock har jag en del kritik att komma med, såklart, för sån är jag. Det var lite för mycket grejer som jag inte köpte helt. Lite som att filmskaparna inte helt räknat med att vi som inte är Star Wars-nördar på riktigt ändå är rätt nördiga.

För övrigt så var starkaste känsloreaktionen när
Millenium Falcon kom in i bilden, först glada tillrop och därefter skräckslagna andetag och "oooh" i kombination med sammanpressade läppar och halvt hopknipna ögon i skräck att de skulle sabba skeppet
Så det var därför du inte var här :D
 
Nu har jag sett filmen, och jag ÄLSKADE den! :love:
Så jäkla välgjord och bara toppenbra! Håller med er andra om att man verkligen uppskattade att den var så lik de första filmerna. Och älskar robothumorn. Vill ha en egen liten talande robot!
Vi sa ju de :D
 
På lördag ska jag och sambon gå. 3D, hans önskan, inte min. Har den förutfattade meningen att en del av slagen kommer vara uppbyggda mest för att ge effekt i 3D och uppskattar inte riktigt såna filmer :meh:.
Men, jag hoppas den är bättre än I-III i alla fall. Mer som de gamla goda IV-VI :)
 
På lördag ska jag och sambon gå. 3D, hans önskan, inte min. Har den förutfattade meningen att en del av slagen kommer vara uppbyggda mest för att ge effekt i 3D och uppskattar inte riktigt såna filmer :meh:.
Men, jag hoppas den är bättre än I-III i alla fall. Mer som de gamla goda IV-VI :)

Vi såg den i 3D, något jag annars undviker in i det längsta, men jag tyckte inte att effekterna var så där "kolla vad vi kan göra in your face!" utan det funkade riktigt bra!
 
Nu har även jag varit och sett den. Helt klart godkänd även om jag tycker att första halvan var bäst.
Härligt att se den kvinnlig huvudroll spela så bra med. :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp