Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Jag sms:ar om jag kommer o tittar, men hoppas inte på för mycket. Ha det toppen nu!!!
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

nevin ska åka ner till Laxå och hämta en son som blivit bestulen på moped, telefon och pengar..... Vet inte riktigt när jag kommer hem, så jag få nog lov att IGEN avstå.......:cry:

Usch vad tråkigt:(
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Ja, det är jättetrist, dels för honom som nu har en (återhittad) trasig moped, en telefon som kan vara var som helst utom där den ska och en tom plånbok..... Dels att jag inte kommer iväg igen och att humlan dessutom inte kommer iväg......:(
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Ni missade ytterligare en kul träning!
Den här gången red jag min veteran, så tom jag kunde faktiskt få in ett par träffar:D:D

Nästa söndag är det ju uppehåll(men då hoppas jag vi ses i Wadköping;)). Både Sael och jag är på G att fixa vapen, så träna hos mig och Maria här i Lillkyrka blir snart möjligt:)

/Migo
som börjar bli sugen på frukost :o
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Gick dåligt för mig den här gången enligt mig själv... En trött Sael och en trött häst :D Och förhoppningsvis så får man rida med i helgen i Wadköping.

/ Sael
som sitter och mumsar på en kebabrulle :D
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Vi ses absolut i Wadköping!!! Meddela gärna tider bara så kommer jag! :)
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

ah, din stövel, jag måste laga värsta middagen med potatis o grejjer.... evigheters evighet innan jag får sova och vila trötta muskler :O

Wadköping... vi måste fixa fanor ...!

Humlan:
Jag kommer sikta på att vara i stan till 10-11 tiden på Lördagen... iofs tänkte jag rida runt i stan hela dan då... så mig går det nog att hitta (följ hästskit-spåren...)
 
Senast ändrad:
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Rida runt i stan? Stan som i Wadköping eller stan som i hela stan? :confused: :D
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Jag var förresten ute på en halvlång uteritt tillsammans med Vinja ikväll! Vi hade toppenskoj och våra hästar var supertrevliga och buspigga! :D Okej, nog för att det hade varit superskoj att åka på träningen i Arboga med, men jag ville bara meddela att jag hade en toppenkväll iaf!

Jag vet att jag varit tråkig o avbokat två gånger i rad, men jag har haft bekymmer med yrsel när jag kör bil o vill inte köra hästen utan reservchaufför, så får se om jag kan få med mig nån en annan träning, annars får jag lägga planerna på hyllan tills jag varit yrselfri tillräckligt länge för att få tilltro till mig själv som transportchaufför igen :D Det vore också toppen att kunna åka till Lillkyrka o träna, det är ju lite närmre iaf :D
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

jag svarar bara "ja", så har jag lite valmöjlighet!

Det blir nog mer än wadköping.... nog för att det är fint, men i sju timmar? njae;)

Bra att ni hade det skoj! :D

Mm, vi måste dra ihop nått här... Ser inte ut att bli nån fäktning för mig, men det är inte 100% än....
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Finns det en tornerspelgrupp i örebro området??? I såfall är jag väldigt intresserad :love: Om en haflinger får vara med?;)
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Hihi, oki :D Ska bli kul o se hästar inne i stan! :D

Ja på onsdag har jag iaf möjlighet till att komma till Lillkyrka. Anna-Karin kan följa med som backupchaufför då :D Hör av dig när du vet mer säkert! :)
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Hoppas inte mopeden var för trasig! Trist att ni inte kom iväg, men ibland händer det ju saker man inte kan styra över...:(
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Jag var förresten ute på en halvlång uteritt tillsammans med Vinja ikväll! Vi hade toppenskoj och våra hästar var supertrevliga och buspigga! :D Okej, nog för att det hade varit superskoj att åka på träningen i Arboga med, men jag ville bara meddela att jag hade en toppenkväll iaf!

Kan inte annat än hålla med:D Träninsvärken är lite bättre idag så ska nog överleva lektionen senare idag om inte nackspärren trissas upp några steg...men just nu känns det iaf helt ok:)
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Den är så pass trasig att den inte ska köras tyvärr..... Men det får hans pappa ta på försäkringen när han kommer hem från Burundi på måndag nästa vecka, så det känns ändå ganska okej. Huvudsaken är att sonen inte hamnade emellan när den stals, han kan bli lite hetlevrad....
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Självklart får en Haflinger vara med:D

Vart bor du nånstans?

Till alla:
Jag kommer att vara hemma på Onsdag, blev lite akut hus- och hästvakt så jag kan inte åka bort. Men varmt välkomna hit o leka! Det är väl tveksamt om vi hinner fixa vapen tills dess (Sael o jag får jobba dygnet runt... ska ha ringbrynja o kläder klara till helgen också!).
Flagga kommer det iaf finnas samt ev. litet stavar av olika längder att rida med... Ett stort tygsjok och en pressenning kan ordnas också. Bara att rida fram o tillbaka vid tilten i olika tempo ( och stanna vid slutet...) och möta en häst i full fart brukar vara träning nog första gången;)

Underlaget är än så länge obetad vall, så jag vet inte om de skodda hästarna behöver brodd? Det beror väl på hur vädret blir kanske.


/Migo
som lider av värmen...
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Har lite funderingar på att köpa en spjutspets från Nidingbane så fort som möjligt
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Vi bor i Vedevåg , en mil utanför Lindesberg (:

Självklart får en Haflinger vara med:D

Vart bor du nånstans?

Till alla:
Jag kommer att vara hemma på Onsdag, blev lite akut hus- och hästvakt så jag kan inte åka bort. Men varmt välkomna hit o leka! Det är väl tveksamt om vi hinner fixa vapen tills dess (Sael o jag får jobba dygnet runt... ska ha ringbrynja o kläder klara till helgen också!).
Flagga kommer det iaf finnas samt ev. litet stavar av olika längder att rida med... Ett stort tygsjok och en pressenning kan ordnas också. Bara att rida fram o tillbaka vid tilten i olika tempo ( och stanna vid slutet...) och möta en häst i full fart brukar vara träning nog första gången;)

Underlaget är än så länge obetad vall, så jag vet inte om de skodda hästarna behöver brodd? Det beror väl på hur vädret blir kanske.


/Migo
som lider av värmen...
 
Sv: Starta tornerspelsgrupp i Örebro-området

Finns det intresse hos Migo och Sael att träna tillsammans med mig om jag kommer bort med hästen till er på onsdag? :D
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Lady_S
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
238
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp