Bukefalos 28 år!

Stegrar i stallgången

Sv: Stegrar i stallgången

Ditt ex är väl ändå lite skillnad mot att dra ett spö och tycka hästen är dum . Även om du tangerar på marginalen i fråga om att tillskriva att hästar jävlas "Flr att de inte har lust " ...
 
Sv: Stegrar i stallgången

Härligt att det går bättre nu :)

Hon kan säkerligen backa ett par steg under betet, så gjorde min. Men bara att träna på så kommer hon vara med på noterna igen, även om det inte alls är säkert att hon faller tillbaka :)

// Niikon92
 
Sv: Stegrar i stallgången

en häst som inte har några problem med att stå själv beter sig inte som du beskriver. Den har problem. Och det är aldrig hästens fel att den har blivit tränad till fel beteende - att någon tidigare har förstärkt ett oönskat beteende är ingen ursäkt till att inte behandla hästen med respekt och riktig träning. Snarare tvärtom. Hästen har lärt sig och faktiskt tränats till att bete på ett visst sätt även om träningen från människans sida varit omedveten. Den måste tränas om och den träningen ska ske på ett hästvänligt sätt. Inte med utgångspunkten att hästen är dum!
 
Sv: Stegrar i stallgången

KL - till TS, kul att det går framåt! Fortsätt som du gör, ha tålamod och var beredd på att det kan gå några steg framåt och några steg bakåt men så länge det går mer framåt än bakåt så kommer problemet att lösa sig till slut
 
Sv: Stegrar i stallgången

Jag skulle nog, för att avancera så småningom, försöka förvara grejerna en bit bakom hästen innan de får flytta in i sadelkammaren igen. Du finns inom hörhåll och med lite ansträngning inom synhåll.
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 504
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 972
Senast: Grazing
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 626
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Jag har nyligen börjat hjälpa till i ett stall och fått ansvar för en nytillkommen häst som blir väldigt stressad av att vara själv i...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 241
Senast: Naria2020
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp