Sterilisera honkatt

Ickapeltz

Trådstartare
Jag tänkte sterilisera min nu 1-åriga hona till hösten. Jag funderar bara på hur detta kommer att påverka henne "personlighetsmässigt". Kommer hon sluta med sina "röjjarnätter" som hon har, dvs lungna ner sig lite aktivitetsmässigt? :confused: Just nu så sover hon på kvällarna och röjjer till ca 6 på morgonen, DÅ kommer hon och lägger sig efter ha väckt mig ca 5-10 ggr.........
 
Sv: Sterilisera honkatt

Det är väl svårt att säga, mina grabbar ändrade sig inte ett dugg när dom kastrerades, förutom att han som varit i avel slutade jama när det fanns löphonor i huset.
Bästa sättet att slippa röjarrundor på nätterna tycker jag är att leka och aktivera dom jättemycke på em, då sover mina oftast hela nätterna.
 
Sv: Sterilisera honkatt

Hon var ute en stund på em och klättrade träd men jag antar att hon behöver lite mer då.....
 
Sv: Sterilisera honkatt

Min blev steriliserad när hon var 6 månader. Då hade hon löpt 3 gånger redan och jag fick inte alls sova på nätterna. Hon lungnade ner sej och sover på nätterna. Hon kan vara lite morgon pigg och börjar röjja omkring runt 5-6 på morgonen även helger. (Jag går upp 5 på vardagarna) men mycket lungnare än innan.
 
Sv: Sterilisera honkatt

Det är jättesvårt att säga. Mina 2 är jättelekfulla trots kastrering. troligen därför dom håller sig i bra hull.
 
Sv: Sterilisera honkatt

Min hona blev kastrerad för 3 veckor sedan och hon har inte förändras speciellt vad gäller aktiviteten men hon har blivit oj så mycket mer gosig av sig! :love:

Ett tips att få kissen att vara lite mer oaktiv om nätterna är att leka med henne mycket på kvällen istället så hon blir 'trött'. Min hane var så när vi bodde i ettan men blev mkt lugnare när vi lekte med han mer om kvällarna!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
516
Senast: Corax
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
528
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 022
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 072
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp