Sthlmare VARFÖR Ullared?

Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?

Man behöver icke vara från stockholm för att ifrågasätta Ullared, det går utmärkt att göra från Sveriges alla hörn ;)

En stilla undran - finns det någon man som känner genuin förtjusning över en Ullaredstrip och åker dit på eget initiativ dvs inte är dittvingad av kvinnlig respektive?

Mitt ex tyckte Ullared va jätteroligt, behövdes aldrig tvingas där inte
:D

för nån vecka sedan frågan jag nuvarande pojkvännen om vi skulle åka dit. Förväntade mig nog att han skulle tycka det va helt ok men han svarade
-Ja men då måste man ju bo över
:eek: :eek:

Campa vid ullared skulle va min tanke om helvetet ungefär :cool:

Jag har inga barn. Skulle aldrig köpa hästtäcken på Hööks, jag betalar hellre o får bra kvalité.
De grejer till hunden som jag köpt har gått sönder direkt.

En stilla undran - finns det någon man som känner genuin förtjusning över en Ullaredstrip och åker dit på eget initiativ dvs inte är dittvingad av kvinnlig respektive?

Min sambo tycker Ullared är najs:D Min syster bor i Halmstad, så vi åkte dit i våras när vi ändå hälsade på henne, och det slutade såklart med att han handlade för mer än dubbelt så mycket som mig och då bestod 2 av mina inköp av ganska dyra lampor... Det var tält, strumpor, träningskläder osv. Han åker gärna dit igen:eek:

Senast ändrad:

Men hur kan man behöva så mycket saker? Om man nu inte har fem barn eller så, men det har ju de flesta inte. Vad köper man när man är där?

Det finns inget där du inte kan köpa billigt hemma om du har netto, ÖoB, Lidl, Willys och liknande affärer där du bor. Sen är det ständiga reor på kläder och sportgrejer osv och sen är det halv reapriset.

Så på det sättet gör iaf inte jag några större kap på att handla på ullared. Men det är kul att komma ut på en liten roadtrip, och det är ändå kul att samtidigt har man göteborg på vägen och framför allt ikea är inte ovanligt att stanna till på. Om man bor som jag gör då, vilket inte är sthlm :)

Det finns inget där du inte kan köpa billigt hemma om du har netto, ÖoB, Lidl, Willys och liknande affärer där du bor. Sen är det ständiga reor på kläder och sportgrejer osv och sen är det halv reapriset.

Oj, vilka välsorterade ÖB, Lidl, Willys och Netto du måste ha tillgång till i så fall! Och då bor jag ändå i Stockholm och troligen har flest sådana affärer. Tycker de affärerna du rabblar upp (förutom kanske ÖB då) mest har mat - och det har ju Ullared minst av.

Stort utbud, till bra priser!

Handlade massvis där innan vi köpte vår valp - allt mycket billigare än Zoo-butikerna hemma. Kanon för påfyllnad av tuggsaker och dyl! Hittade ett par fodrade ridskor där av märket Jacson, precis sådana jag hade sedan innan, men som hade gått sönder. Mycket billigare än de förra jag köpte.

Nu har jag inga barn och ingen häst heller, då hade vi troligen köpt ännu mer.

Vi brukar väl handla för cirka 5000 kr kanske, köper bland annat julklappar, ridkläder, förbrukningsvaror (såsom schampo, tvättmedel osv), kläder till både mig och sambon m.m.

Vi har heller aldrig köat oss in på Ullared. Bara gått rakt in och hittat parkering precis utanför.

Kan tillägga att sambon älskar Ullared, så den genusfrågan tror jag inte alls på!

Hälsningar
En Stockholmare ;)

Jag är kvinna och skulle gladeligen betala för att slippa gå in där. Det beror nog snarare på om man gillar shopping eller inte :)

Jag <3 näthandel! :love::bow:

Karlarna dreglar över fiskeavdelningen och teknikdito. Friluftsliv och träningsgrejer är också billigt.
Jag anser att det finns en massa mesiga karlar som absolut ska gnälla om Ullared. Men kalsonger ska dom ha om nu frugan ändå åker dit och handlar.
Ge fan i att följa med då om det nu är så hemskt. Sanningen är nog att dom också tycker det är kul och hänger med men SKA gnälla.

Vi åkte med ett busslast äldre ungdomar förra året och dom som tjatar mest om att åka igen är 4 tjugoåriga grabbar. Dom shoppade kläder,elektronik, fiskedrag och parfym.

Jag hittade nästan inget den enda gång jag hittills varit där. Det jag ändå köpte visade sig sedan vara av dålig kvalitet. Kläderna var inte i min stil och då är jag inte speciellt modemedveten. Billiga leksaker var väl det enda bra jag minns.

Träningskläderna dög inte för mig men där är jag rätt kräsen så det är onte så konstigt.

Elektronikavdelningen var trist jämfört med Media Markt tex och inte så specellt billig heller.

På samma resa var vi även på Outlet i Kungsbacka och jag handlar mycket hellre där! Där är ofta riktigt bra.

Ett annat resmål är Kosta Outlet. Där har jag köpt väldigt mycket träningskläder, mest Craft. De har andra fina märkeskläder också tex Hilfigher.

Med andra ord är det inget för dom barnlösa singlarna? 5000 kr låter som oerhört mycket kläder. :eek:

Oj, vilka välsorterade ÖB, Lidl, Willys och Netto du måste ha tillgång till i så fall! Och då bor jag ändå i Stockholm och troligen har flest sådana affärer. Tycker de affärerna du rabblar upp (förutom kanske ÖB då) mest har mat - och det har ju Ullared minst av.

Tänkte mest på billiga förbrukningsvaror, mm, på netto, öob osv. Willys ligger billigt till på schampo, tandkrämer, hårfärger osv osv oxå. Jag gillar deras strumpor bäst faktiskt:D

Kläder och sport så menade jag (sorry för otydlighet) b la kappahl, h&m, åhléns, lindex, stadium, intersport.. Där är det ju väldigt ofta rea och sen halva reapriset. Så man kan handla mycket till billig peng om man har tillgång till dessa butiker, även om man inte vill ge sig iväg på långtur.

jag är uppvuxen med att åka till ullared:D, har minnen i från när jag var liten och satt i vagnen i kön för att komma in:eek: och timmar i kö för att komma ut, men morsan hade räknat ut hur mycket tvättmedel hon skulle köpa för att känna in bensin pengarna så när tvättmedlet var slut blev det ullared.

Nu mera var det många år sedan man köade för att komma in och har man otur har man 3 framför sig i kön ut, det har dom byggt bort bra.

Är där ganska ofta och fyller på med bas varor som tvättmedel, tandkräm, schampo mm dom har oxå min favorit sport bh men snygga kläder tycker jag inte dom har men strumpor, trosor, linnen och myskläder åker oxå med hem lika så småsaker till hästar och hundar.

Har ca 10 mil dit och halva vägen är motorväg och är aldrig där under lov eller nära lön.

Men ändå, hur kan det gå åt så mycket saker? Schampo och tandkräm t ex, där gör jag av med kanske 3-4 stycken per år, handlar ni flera årsförbrukningar på en gång då? Ridbyxor köper jag kanske ett par vart sjätte år, stalljacka en vart tionde år, osv. Ens om jag köpte precis allting jag kunde behöva för ett halvår framåt utom mat skulle det bli något att tala om, typ en tröja, tre trosor och en schampoflaska. Det blir ju inte lönt.

Skulle varje tandkrämstub (och schampoflaska) räcka 3-4 månader, menar du? Det låter helt orealiskt, om man utgår från vanliga förpackningsstorlekar.

Jag började med att säga att vi köpte i massvis till vår då kommande hundvalp och med en valp går det åt tuggsaker i mängder! Sedan då bädd, koppel, halsband, leksaker, schampo, balsam, hundgodis, tandborste, tandkräm, skydd till baksätet i bilen, mat- och vattenskålar, spraybalsam för pälsen (har en långhårig ras) osv.

Sedan då julklappar, mina bröder har tillsammans 4 barn + min familj, sambons familj och respektive. Många köper julklappar för mer än 5 tusen totalt. Nu hittade vi inte alla julklappar där, men en del iaf. 3 av mina brorsbarn fyller dessutom år runt jul och nyår.

Bara de 2 posterna är ganska stora.

Vi använder mer än 1 schampoflaska per halvår, vet inte hur sällan du tvättar håret. Men visst, jag ser inget fel med att köpa några schampoflaskor fler än man gör av med närmaste månaden. Schampo går ju inte ut så. Men nej, vi köpte inte 15 stycken, men kanske 5 stycken. Vi behövde en ny sopborste - så det köptes också. Dammsugarpåsar är jättebilliga där! Så det köptes också. Ny badrumsmatta behövde vi också. Gången innan dess köpte vi nya påslakan och nya kuddar, då våra gamla var slitna. Funderade även på att köpa nya täcken.

Sedan åker vi ju när vi behöver saker. Nej, jag köper inte nya ridskor varje år, men nu behövde jag nya t.ex. Jag tycker att det är lite kul att förnya sig, så köper inte ridbyxor så sällan som vart sjätte år. Min sambo köpte en kylarplatta till en av våra bärbara datorer - då den annars stänger av sig p.g.a. värmeproblem. Han köpte även lite förbrukningsvaror till bilen, såsom t.ex. spolarvätska.

Jag hittade en fleecepläd med ärmar som jag älskar - kommer att använda den massor i sommar på sommarstället när det är kallt på kvällarna!

Hade vi köpt allt vi köpte i en annan affär, så hade slutsumman blivit mycket högre än 5 tusen.

Men visst, är man ensamstående och inte vill köpa mer än det nödvändigaste så nej då är nog Ullared inget alternativ nej.

Klart det gör ! :) min man tjatar ibland på mig om vi inte kan åka till ullared.. fast jag brukar inte säga nej. De har ju grejer för alla skilda intressen, mycket teknikprylar som min man är intresserad av. Vi åker dit som en ren nöjestripp och samtidigt gör vi några klipp, om man inte gör som jag gjorde sist, tappade ett jättefint schabrak på parkeringen. :angel: Det kostade runt hundralappen så var väl inte hela världen. Overaller till barnen och julklappar leksaker köper vi en hel del, jag köper en del täcken o grimskaft till pållarna, vitaminer, pälsglans, svampar, schampo mm. Kläder till mig själv brukar jag inte köpa, om det inte är ett par ridbyxor eller en stalljacka då.

Hur mycket man ska köpa för att det ska vara värt det tycker jag är svårt att säga. Vi har en timmes bilfärd dit.

Senast ändrad:

Jag har bott med ca en timmes bilväg till Ullared i hela mitt liv. Jag har dock aldrig varit där. Eller jo, själva orten har jag varit i, men inte varuhuset.

Jag fattar inte grejen med att åka någonstans bara för att köpa grejer. Sådant som shampo får man ju köpa enorma mängder av om det ska löna sig. Hästtäcken köper jag väldigt sällan, Räknar med att behöva köpa ett nytt regntäcke om ett par år, vinterjacka till stallet kanske var femte år, ett par ridbyxor vartannat år. Och då tycker jag ju att det är roligare att köpa något tex i Falsterbo eller Scandinavium, så jag sparar ofta mina köpbehov tills jag ändå ska dit.

Just nu behöver jag ett grimskaft och en flaska b-vitamin till hästen, men det åker jag ju inte till Ullared för.

Vanliga kläder till mig själv köper jag inte heller mycket av, en stor shopping skulle innebära ett par jeans, två tröjor, några par trosor och strumpor, typ.

Det ÄR inte värt har jag insett nu efter att varit där sisådär 5 gånger. Helt USEL kvalite på mkt av sakerna samt KASS bilväg från jönköping och de sista 1-2 timmarna..

Man behöver icke vara från stockholm för att ifrågasätta Ullared, det går utmärkt att göra från Sveriges alla hörn ;)

Jag har varit där några gånger. Men vi bor ju rätt nära så sambon åker dit ett par ggr om året. Häst grejer går alltid åt och som nån sa schampo, tandkräm hygien och städartiklar är klart billigare där. Och dom har en ganska välsorterad fiskeavdelning som jag botaniserade i. Dessutom finns ju O'learys nära för en kall öl när man väntar på kvinnfolken.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 953
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 835
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: CaisaCax
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 170
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka