Bukefalos 28 år!

Sticklingar skänkes

Glamoroza ox

Trådstartare
Har just nu ett överskott av den sällsynt tåliga växten Aegopodium podagraria och därför skänker jag nu bort det jag hittar av den.

Det är en mycket bra marktäckare och kräver väldigt lite skötsel.
Klarar sig ypperligt på egen "rot" :banana:

Om du önskar så får du gärna välja ut dina favoriter & gräva upp dem själv!











:D
 
Sv: Sticklingar skänkes

Du är rolig du. :D

Fast kirskål är vacker när den blommar. Har sett den som marktäckare i större naturparker, där man klippt upp gångar mellan träden. Den tål ju inte att klippas frekvent, då dör den.
 
Sv: Sticklingar skänkes

Den är god att äta också! Gör sig perfekt som lite smakrik utfyllnad i sallad, nässelsoppa eller annat grönt:)
 
Sv: Sticklingar skänkes

Det finns mycket som är vackert när det blommar, men jag vill inte ha alla vackra blommor, speciellt inte kirskål där jag har andra vackra blommor som ska synas mest :mad: (;) )

Tänk om alla växter var lika tåliga.

AHH :idea:
Om det är någon som saknar lite mossa i sin trädgård så har jag massvis av det oxå i min gräsmatta *host host* förlåt, i min mossmatta ;)


Migo, jag håller mig till gurka, den är lagom grön :angel:
Kan äta ärter oxå :D
 
Sv: Sticklingar skänkes

Fast kirskål är vacker när den blommar. Har sett den som marktäckare i större naturparker, där man klippt upp gångar mellan träden. Den tål ju inte att klippas frekvent, då dör den.

Aha :idea: Då är jag på rätt spår när vi ska flytta en buske som har mängder av kirskål runt sig. Där ska det bli gräsmatta igen och kommer att klippas regelbundet!
Så om nu någon vill rädda några plantor så är ni välkomna att hämta!
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 843
Senast: NOC14
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 064
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 360
Senast: Migo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp