Stigbyglar BILDTRÅD

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare caramelle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 88
  • Visningar Visningar 17 008
Sv: Stigbyglar BILDTRÅD

Tråden är så gott som död, men jag måste ju visa vad jag har råkat köpa:angel::D Bara ääälskar dem!:love:
22440059.jpg

Tåhätta är kanske fult, men ja, säkrast tror jag. :)

Om man inte vill ha tåhätta, så har jag sett som en slags klammer man fäster stiglädret i och så fäster man stigbygeln i klammern. Om det blir mer än ett visst tryck i klammern, så ska den tydligen lösa ut och stigbyglen ramlar av. Denna konstruktion borde vara hyfsat säker, eller inte? Någon som har provat den? :)

En variant av sådana "klamrar" löste tyvärr ut varje gång det blev ett lite hårdare "tryck" i stigbygeln.... typ näre hästen landar efter ett hinder eller bockar.... inte så "mysigt" att sitta utan stigbyglar i dom situationerna....

Sedan använder jag sånnahär ibland också, gillar dem inte alls men de är säkrare än dem utan båge.

[/QUOTE]

Stigbyglar med båge är mindre säkra än helt vanliga.

Denna tråden är nästan 2 & 1/2 år gammal :D

Ops såg inte att den var så gammal ;D

Jag kan inte se alla bilder, men skulle vilja se bild på utslitna snuddstigbyglar. Har själv sånna och har haft dem i typ 15 år nu. Snudden vitrade "sönder" ( har ännu inte gått av) så jag bytte till nya då. Snuddar alltså, inte stigbyglar.

Menar du hur det ser ut när fotplattan har "rätats ut" och riskerar att brytas av, eller ?

Jag chansar på att det är det du menar för här kommer en bild på hur det kan se ut med "farliga" snoddstigbyglar...

32546009.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Tjatter En spinoff på tidigare tråd om att hitta på ett efternamn. Jag kommer byta efternamn i samband med skilsmässa. Har, som sagt, varit inne... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 106
Senast: Enya
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 603
Senast: qitis
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 131
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka