Sv: Stigbyglar BILDTRÅD
Chaiize!!

Har aldrig hört nåt sånt innan, eller sett, men tack för era tips!
Då blir det till att shoppa igen snart då... för jag är inte dumsnål, var bara inte medveten om detta...
Kanske därför min sits inte är den bästa då
Se på bilden, så ser du att fotplattan inte är vågrät längre. DÅ kan du kika efter det själv sen, om du vill ha likadana.
Jag hade också snoddvarianten förr, men fastän mina är 'raka och fina' har jag bytt ut dem. Just för att folk påpekade att de ger sig. De tål helt enkelt inte att ha en 'öppen sida', det blir för hög belastning, spec om man har foten på 'yttersidan' av fotplattan, och sakta men säkert mattas det ut och fotplattan börjar 'sjunka' i ytterkant. Beroende på metall snäpper de rakt av en dag, eller 'bara' sjunker mer och mer tills ryttaren märker det innan de snäppt sönder.
Tyvärr =/
Och känn dig inte dum, jag var heller inte medveten om det.
Jag har btw vanliga på dressyrsadeln:
och sådana med svängd utsida på hoppsadeln, med 'sneda' kilade plattor. (inte jag som rider på bilden, och plattorna urtagna)
Vilket år som helst nu ska jag köpa Kwik Out, men tar emot att köpa så tråkiga saker som stigbyglar för dyra pengar
Dock ska jag köpa ett par röda sådana aluminium sen när ponnyn ska ridas in, 'islandsstigbyglar', dvs både in och utsida svängd. Bara för att matcha med annan röd utrustning, då känns det roligare att köpa

(Man FÅR spöka ut ponnyer..)