Stigläder DAM stl hur många cm?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Victory
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 14 868
V

Victory

hej
skall köpa nya stigläder, men kommer inte ihåg hur många cm de är man ska ha som kvinna. Jag är 1.78 lång

Sv: Stigläder DAM stl hur många cm?

jag är nästan lika lång som dig och kör på storlek herr istället. Tror de är 160 cm. Annars blir "flärpen" så kort och går inte att fästa

*KL*

Håller med Linzan, jag är 176 cm och jag har gett upp med damläder, herrläder är mycket bättre om man är lång.

Tycker tillverkarna skulle lägga av med detta med "dam" och "herr" läder - räcker det inte med att kalla dom för korta och långa?:idea:

Jag är 180 cm och köper alltid juniorläder. Fattar inte varför man ska ha en lån rem hängandes vid sidan.

Om jag inte får in den extra biten under flärpen så brukar den leta sig in under låret på något jäkla sätt så jag vill absolut ha in den där.

Alternativet är väl att inte ha någon "extra bit" och det är väl det som är din metod? :idea:

jag är 1,77 m med långa ben och mina stigläder är 145 cm. (hoppsadel, om det nu splar roll)
tycker de är på gränsen till för korta, använder alltid de 3 hålen längst ut på stiglädren, beroende på vad jag gör, så ännu längre läder skulle inte göra något.

Man köper Webbers såklart! Ingen knöl under låret och ingen flärp som sticker ut:love:

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 544
Anläggning Ska köpa runda impregnerade stolpar till hästhage. Hur stor skillnad är det om man köper 7 cm tjocka eller 8 cm? Dom var 210 långa och...
Svar
17
· Visningar
580
Senast: aglaonema
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka