Stigläder

Megs

Trådstartare
Ok, detta må vara en lite pucka fråga men jag har inte köpt stigläder på gud-vet-hur-många-år....

...men följande inbrottet i vår sadelkammare förra torsdagen så måste detta införskaffas....ihop med sadlar, gjordar, paddar osv osv (jag gråter fortfarande draktårar när jag tänker på min fiiiina fina CWD hoppsadel som någon tog från mig..)

men, hur långa stigläder har man egentligen, de kommer ju i olika längder typ 125, 145, 165 cm etc.
Vad är normalt att ha i hopp / dressyr för en normal lång människa (170cm).

Sv: Stigläder

hmm, jag är 170 cm och hade i st.dam (vet inte hur långa i cm) - men de var för långa! så nu köpte jag junior och de passar perfekt! har ungefär på mittersta hålet :)
men det beror ju på märke och så - mina gamla var CH och mina nya vet jag inte.

145 räknas som normal damstorlek, dvärgar som jag vill ha 125 eller möjligen 145 med bra håltång tillgänglig...

FadeAway skrev:
Jag tror jag har 155 (herr) på dressyren och de är i minsta laget :o

Hmmmmm...kanske lika bra att ta ett par 160 då o bara se till att ha håltången hemma....:confused:
Kanske ett par 145 till hoppen o ett par 160or till dressyraren..???:idea:

...ser fram emot att ge mig in i stiglädersdjungeln i Falsterbo till helgen....:p ;)

Jag har 155 cm och dom är snudd på för korta. :crazy:

Men jag har ganska långa ben och rider med ganska långa stigläder.......men i alla fall. :(

jag är 1,70 och tycker att dam (145) är för långa för hoppning och skogsridning. I dressyr har jag de på innersta hålet (om räknar bort alla de jag gjort med håltång :angel: )

Toriryttaren skrev:
Jag har 155 cm och dom är snudd på för korta. :crazy:

Men jag har ganska långa ben och rider med ganska långa stigläder.......men i alla fall. :(

Har bestämt mig för ett par 165centimetrare tror jag, rider nästan mest i dressyrsadel (har hoppat en gång på 4 månader) o gillar längre läder när jag rider i största allmännhet......

...men jag borde kanske skaffa en ny håltång också...;)

hm, det är ju så många olika märken och "modeller", om du ska köpa ett par i herr (:o) - köp inte CH eller stubben... de är långa för mig i alla fall och jag är ju ändå över 170...

Liknande trådar

Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 022
Utrustning Någon som har en susning om någon som har lååånga svängda lädergjordar. Har fått riktiga problem här då jag fått hem en alldeles...
Svar
5
· Visningar
1 153
J
Utrustning tipps om vad för sadlar som skulle kunna passa är oxå välkommna! Hade självklart laddat upp bilder men jag får det inte att funka...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: jonson
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 141
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10