Bukefalos 28 år!

Stilla träning?

Red_Chili

Trådstartare
Ja, min unga dåre har skadat tassen. Det innebär att vi nu inte går några långpromenader öht, hon får inte busa och jag undviker att träna sådant som gör att hon fnattar runt mycket.

Inga hopp, inte snäva svängar i fotgåendet, inte slalom mellan mina ben osv. Jag försöker göra sådant som är så lite påfrestande på tassen som möjligt eftersom hon egentligen mest borde ligga stilla och vila.

Man kan ju alltid träna platsliggning, men hur kul är det att göra det hela tiden? :p Apportering från lydnadsklass 1 går ju, och från klass 2 eftersom hon fortfarande är långsam och tvekar. Vacker tass kan man ju också göra, men det är knappast så hon behöver tänka något för det.

Jag körde lite med vår hemmagjorda agilitytunnel igår (http://www.youtube.com/watch?v=i1tkRud10go).

Finns det NÅGOT mer man kan göra? Tricks och lydnadsgrejer där det mest är fokus på att gå rakt fram eller stå still? :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Ja, jag är ju egentligen ingen "hundmänniska" utan hästmänniska. Nu är det dock så att jag måste sysselsätta mig med något för hästen är...
Svar
13
· Visningar
1 337
Senast: Sleepy
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 662
Senast: squarepants
·
Hundträning Har lov och försöker utnyttja ledigheten till max genom att göra allt jag ofta haft svårt att hinna med, jag har inte hunnit lära in nya...
Svar
14
· Visningar
1 366
Senast: Galathea
·
S
Hundträning Hej! Jag är en 17-årig tjej som har en högställd Jack Russell Terrier vid namn Hugo som nyligen blev ett år gammal och som jag hoppas...
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp