Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Fast Gabby är ju ganska ny? Och som sagt, inga sior i den här leken så man kan göra typ vad som helst och sen snacka sig ur det. Dessutom, är hon får så är det ju hennes uppgift att försöka rädda en ulv.

Dock kan hennes röst vara en sen panikröst. Lobelias röst tycker jag skaver mer just nu.
Okej! Gabby_ossi har varit med sedan jag började läsa (och spela) så det trodde jag nog inte att hon var. :D Det är sant, har inte tänkt på det så men det är klart att utan sior är det lättare att komma ur knipa. Gabby_Ossi hade säkerligen blivit siad om det funnit möjlighet till det.

Okej! Gabby_ossi har varit med sedan jag började läsa (och spela) så det trodde jag nog inte att hon var. :D Det är sant, har inte tänkt på det så men det är klart att utan sior är det lättare att komma ur knipa. Gabby_Ossi hade säkerligen blivit siad om det funnit möjlighet till det.

Nu blir jag osäker, det är så många nya med. Men jo, så länge har du väl inte spelat @Gabby_Ossi ?

Håller på och läser ikapp, ska försöka hinna med att besvara det som jag ser ställts frågor/ funderats om
hugger det jag såg sist först:
Varför skulle Klara vilja få ut just dig? Onda har ju noll koll på specialroller dag ett och är väl mest nöjda bara en god lynchas.

Intressant tanke om zass, det är absolut möjligt men jag tycker inte att det finns något som får "brukar" göra. Tycker alla gör lite olika och det beror på hur lynch osv. ser ut. Zass verkade få väldigt bråttom, kanske hon såg ulven Klaras röst och hakade på den. Eller så är zass själv ulv men ville inte lägga en räddningsröst men inte heller spika igen kistan (hon såg nog inte min röst) så hon röstar på dig istället. Eller så hade hon bara väldigt bråttom och tog första bästa hon hade en teori mot.
Det fetade: Ingen aning, men iom att hon la rösten på mig så kändes det som rätt givet? Och precis bara en god åker är det ju bra för de onda.
Jag har funderingar kring Zassoo, men behöver läsa igenom noga vad hon skrivit för att se vart de fundringarna leder.

Jag satt och funderade lite på samma sak, hon verkar vilja följa Klara i hennes funderingar men när sen drevet gick mot Klara och Habina så lägger hon en udda röst istället. @Paddington hur tänker du runt Q idag?
har precis läst igenom hela tråden igen och även om jag funderade över hennes inlägg om ängel/spion och vem som har mest nytta av den andre av dem så känner jag inget ont uppsåt från henne i frågan. Dock håller jag inte helt med henne i hennes tankar, som jag skrev igår utan jag tycker att det är lite tvärtom att spionen får hjälp av ängeln och inte vise versa. Sedan är det möjligt för ängeln att fånga upp signaler från den andre men det är spionen som garanterat vet vem som är god idag (om nu ängeln följt första regeln i ulvleksmanualen och skyddat sig själv natt1 när ingen ond spion el liknande finns med ;) )

Sedan har hon inte skrivit något som står ut för mig idag så jag håller henne neutral. Kanske att Klaras röst får det att väga över lite mer positivt för mig då det känns så här i efterhand att Klara försökte dra igång något mot Q4 och det tror jag inte att hon hade gjort om Q4 varit i lyan.

Håller på och läser ikapp, ska försöka hinna med att besvara det som jag ser ställts frågor/ funderats om
hugger det jag såg sist först:

Det fetade: Ingen aning, men iom att hon la rösten på mig så kändes det som rätt givet? Och precis bara en god åker är det ju bra för de onda.
Jag har funderingar kring Zassoo, men behöver läsa igenom noga vad hon skrivit för att se vart de fundringarna leder.

Antar att hon la rösten på en hon hade en teori om.

Om jag minns rätt skrev Niyama detta innan uppdateringen kom - dvs hon visste inte om hon hade gjort rätt genom att ändra sin röst. Dock med facit i hand så har du ju helt rätt: vi vet inte helt säkert om Niyama räddade en ond eller god förrän vi får veta Habinas roll.
Ja givetvis skrev Niyama det före uppdateringen, efter den behövde hon knappast oroa sig för att ha lynchat en god.

Jag har nog helt missat det, men vad betyder BOP? :o:p
Om ingen annan har svarat så betyder BOP BlundaOchPeka och i sammanhanget betyder det att man röstar på vem som helst utan att ha någon direkt vettig teori , utan tvärtom en teori som egentligen saknar "riktig" teoriinnehåll ( om det nu blev begripligt:angel: )

Jag blir lite nojig att Habina också är ond och nu riktas blickarna mot de som röstade på henne. Fast det lika gärna kan ha stått mellan två ulvar och övriga ondas röster kan ligga precis var som helst. Klara hade väl lite dåligt med tid, och Habina kanske var leksugen så därför försökte inte Klara rädda sig själv. Dessutom visste hon ju säkerligen att effekten av att hon lynchas kan bli till Habinas fördel.

Jag känner att jag är helt snurrig i huvudet, det har varit en tuff dag på jobbet som tagit mer på mig än jag skulle önska. Skall försöka sammanfatta lite tankar från gårdagens röstning, men när jag läst ikapp det som skrivits idag är jag inte helt säkert på att jag förstod ens hälften... :crazy: So have some mercy (kom inte på vad det heter på svenska) with me...

De som röstade på en ulv var: LenaH, Quarter4ever, Niyama (hoppar över bollen__ som vi vet var god och mig själv, jag vet ju min roll).
De som röstade på mig var: EmmaN, Lobelia, _CorpseBride_, Gabby_Ossi
De som röstade på övrigt löst folk (med namn inom parantes): Dentaku (snurrfian), Klara (quarter4ever), Snurrfian (lobelia), Paddington (gabby_Ossi), Zassoo (quarter4ever).

Först och främst. Jag är väldigt misstänksam mot lobelia. Dels för att hon lade andra rösten på mig, en väldigt enkel röst för en ulv att lägga. Hon lägger den 21:50 och tror kanske inte ens att det skall bli fler röster på mig, utan att hon skall kunna komma undan smidigt utan att någon lägger märke till henne. När jag blir konfunderad över varför jag skall få röster på mig och börjar misstänka att lobelia kan vara ulv biter hon direkt tillbaka med:

Jag har inte misstänkt personer för att de röstat på mig sedan jag var nybörjare, dvs innan lobelia började leka. Jag tror hon får lite koppen-vibbar och bestämmer sig för att göra något lättsamt av det. Men det sticker REJÄLT i mina ögon. Så just nu, tills motsatsen är bevisad, är lobelia på min ond-sida. Jag har även noterat att hon försöker dra uppmärksamhet till de som röstade på mig efter henne.
Du har misstänkt mig typ 100% av de gånger jag röstat på dig och jag har sett det med andra också ;), jag har undvikit att rösta på dig ett par gånger av den anledning. Jag litar mer till mina observationer än dina här.

Menar du att det hör till det vanliga att ulvar utmärker sig genom att lägga andrarösten, den första, på någon? Visst händer det men vad jag sett verkar folk undvika det och av goda skäl då. Jag valde dig pga att din motivering stack ut och förmodligen var jag inte ensam om det med tanke på mängden kommentarer kring det.

När man lägger en röst mitt i fältet så är det öppet hur röstningen kommer att utvecklas så nej jag visste inte hur det skulle gå, jag var däremot ganska säker på att fler skulle få fler röster än en, det brukar bli så.

Lobelia var först(?) att komma på att det konstigt att Klara inte ändrar till Habina, och det är en solklar poäng att ta med i beräkningen....

Klara la sin första röst när det var 17minuter kvar och det hade funnits tid för henne att ändra om hon velat.

Fram till 21.58 hade Klara 3 röster och Habina 4st och det var fyra personer kvar att rösta (och en röständring)
Det gör att det är fyra röster kvar att avläggas som i princip kan falla på vem som helst

21.59 röstar Gabbi på Habina och det blir 4-4.

Just här är det upplagt för lottning och Klara hade kunnat lägga en röständring om hon velat försöka rädda sig själv.

Klara kunde inte veta hur Zasssoo, som var enda kvarvarande kvar att rösta, skulle rösta om inte de bägge två var i lyan och hon kunde inte veta att Niyama skulle göra en sen röständring och fälla avgörandet.

Så varför försökte hon inte rädda sig själv?

Om Klara ändrat rösten så hade det blivit oavgjort mellan de två igen och det hade blivit lottning:
Risken var 50% att Klara då skulle lynchas.
Om lotten fallit på Habina och denne visat sig vara god hade Klara synats extra mycket, om denne visat sig vara ond hade det inte godförklarat Klara så vad hade Klara vunnit på att ändra rösten?

Det svar jag kommer fram till är, hon hade nog inte vunnit så mycket på det. Däremot tror jag att lyan nu har vunnit en hel del på att vi har funderat fram och tillbaka över vad det kan bero på att hon inte ändrade rösten och vi har därför inte lagt så mycket tid till att analysera övrigt som hänt.

edit: fixat citatet blev ett qoute för mycket i slutet på inlägget

Som jag sagt tidigare så är Lena, Q, Bollen (numera död), Habina och Niyama inte högst upp på min misstankelista just nu. Får väl se hur det utvecklar sig men jag har hittills inte reagerat på något från dem och sätter dem därför som neutrala. Tycker även att deras röster på Klara kändes förståeliga.

Sedan har jag funderat lite över de andra som röstade på Habina. Emma, Lobelia och Gabbi.
Tycker som sagt att Emmas röst inte går att säga så mycket om. Kan vara såväl en god som en ond som lägger en sådan röst. Emma och Snurris kommenterar att Paddan var med på Klaras spår mot Q igår. Jag har inte reagerat på Paddan hittills så får kolla på det. Överlag så reagerar jag inte direkt på någonting med Emma, hon känns väldigt försiktig och nämner någon gång också att ulvlekar är nytt för henne vilket skulle förklara detta. Emma känns neutral för mig hittills.

Lobelia skriver dock ibland på ett sätt som får mig att reagera lite. Vet inte om detta bara är hennes spelstil, men ibland får jag känslan av att hon vill sprida lite misstankar omkring sig.

Hon skriver i början ett inlägg om att hon tycker att Qs funderingar om ängeln är märkligt, så även snurrfians misslyckade matematikkunskaper och Habinas röstmotivering. Jag tycker att detta känns som lite löst spridda misstankar. Eftersom att Klara kom med konstiga teorier om att Q funderat runt ängeln känns det lite olustigt att Lobelia nämner detta i samma spår som Klara. Snurrfian och Habina känns också som lätta offer här att haka på och ifrågasättandet av Habinas teori om att jag skulle kunna vara svart får för att jag inte hittat leken än känns också olustigt eftersom att jag tycker att det var en väldigt tydligt förklädd BOP. Röstar sedan på Habina utifrån teorin att hon tycker att hennes röst är konstig. Lobelia vänder sedan efter röstningen och menar att Habina skönk på hennes misstankelista, men skriver sedan att det kan ha varit två onda uppe mot varandra och får därmed igång nya misstankar mot Habina. Hon skriver sedan att Niyama och Habina kan ha skaffat sig ett superalibi. Och att minst en av mig och Gabbi borde vara en ulv (de sista som röstade på Habina). Än en gång känns det för mig som att hon vill sprida misstankar. Och som någon var inne på, kanske försöka rikta misstankarna mot ett annat håll än sitt eget då hon själv röstade på Habina.

Lobelia noterar sedan att Klara inte försökte rädda sig själv, vilket då skulle skapa mer misstankar mot Habina, att både hon och Klara var onda och Klara därför inte ändrade sin röst. Jag förstår resonemanget, men det skaver i mig att Lobelia försöker att rikta misstankar mot Habina också. Dock så lägger Niyama spiken i kistan på Klara precis i sista stund, så Klara visste kanske inte att det klart skulle bli hon som rökoch försökte därför inte att rädda sig själv? Jag förstår Lobelias resonemang att det är märkligt att Klara inte försökte rädda sig själv i slutet, men samtidigt tycker jag att Lobalias sätt att sprida misstankar känns olustigt också. Lobelia ifrågasätter sedan min tidsbrist och röst i första röstningen, vilket givetvis inte gör att hon blir mindre suspekt i mina ögon. :p

Mycket om Lobelia blev det, eftersom att hon faktiskt är en av dem som stuckit mest i mina ögon hittills. Kanske är det en god som försöker att hitta ulvar faktiskt. Men hennes sätt att sprida misstankar gillar jag inte riktigt. Kanske för att de hon går på inte är jättesuspekta i mina ögon. Isf kan jag vara totallurad hittills och undgått saker Lobelia ser. Men mja.. Svårt det där.

Även Gabbi ifrågasatte Habinas röst på mig i början. Hon skriver sedan till Paddan, som ifrågasätter detta, att hon likt Niyama funderar på om Habina kan vara får själv och därför försöker att hinta genom att skriva att någon annan kan vara fåret. Tcha, alltså visst, men jag tycker att den teorin känns ganska klen och likt Niyama skrev tror jag själv att fåret snarare skulle försöka hinta till ulvarna än att skriva ut något på det viset. Gabbi säger dock sedan att det är svårt att lägga första rösten och att hon snarare reagerar på dem som hakar på den istället. Väljer dock sedan ändå själv att rösta på Habina med motiveringen att hon tycker att det är märkligt att Habina väljer att prata om fåret framför ulvar? :confused:

Jag förstår inte riktigt att Gabbi först skriver att hon tycker det är mer misstänkt med dem som röstar på en BOP och sedan själv gör det och går tillbaka till att fortsätta ifrågasätta Habinas röst? Att Gabbis röst kan vara just en räddningsröst gör att denna vändning känns ännu märkligare för mig.
Nej, Gabbi känns ganska misstänkt i mina ögon just nu faktiskt.

Kort uttryckt så misstänker du mig för att leta ulvar, när jag granskar alla spår jag kan hitta och vänder och vrider på dem så är det enligt dig för att sprida misstankar eller? Hur menar du att jag borde leta ulvar egentligen. Genom att bortse från att Habina kan vara ulv och ignorera annat jag finner misstänkt för att det pekar på en ny vinkel och det är tydligen ulvigt enligt dig.

Nej jag tror inte Habina är ulv, det var för kort tid att planera och diskutera ulvarna emellan, jag ser heller ingen vits med att riskera att blotta lyan. Möjligen kan det vara ett genidrag av Niyama, hon är skicklig nog för något sådant, men jag har sett henne ändra röst på det här viset förr utan onda planer av lyan. Jag är däremot inte beredd att godförklara henne.

För övrigt har jag en god roll jag funderar på när det gäller Habina, men behöver mer kött på benen där.

Nej jag tror inte Habina är ulv, det var för kort tid att planera och diskutera ulvarna emellan, jag ser heller ingen vits med att riskera att blotta lyan. Möjligen kan det vara ett genidrag av Niyama, hon är skicklig nog för något sådant, men jag har sett henne ändra röst på det här viset förr utan onda planer av lyan. Jag är däremot inte beredd att godförklara henne.

För övrigt har jag en god roll jag funderar på när det gäller Habina, men behöver mer kött på benen där.

Om jag är god då, hur ser du på att det kan vara två ulvar som var uppe för lynch? Klara kan ju ha låtit bli att försöka rädda sig själv för att hon ändå hade ont om tid?

Om jag är god då, hur ser du på att det kan vara två ulvar som var uppe för lynch? Klara kan ju ha låtit bli att försöka rädda sig själv för att hon ändå hade ont om tid?
Jag tror inte det var 2 ulvar, omöjligt är det inte. Jag vill mest påtala möjligheten. För närvarande utgår jag från att du och Habina är goda tills jag får mer indikationer på motsatsen.

Klara skrev i ett inlägg runt 21:45 att hon var tvungen att rösta och inte skulle ha mer tid. Det kan förklara bristen på röständring.

herreminje vad det skrivits idag! Ingen risk att leken är på sida2 idag @Niyama ;)

Påbörjade att gå igenom alla men inser att jag nog inte hinner få med en sammanställning över alla denna gången
postar det jag hunnit skriva hittills hoppas jag hinner få med resten också!

EmmaN Verkar ha mer tid i dag och har teoriat rätt mycket om flera stycken Röstade på Habina i går, verkar fortsatt fundersam på Habina i dag, liksom på många andra i leken,
Verkar vrida och vända på många funderingar. Svårt att sätta annat än neutral på henne så här långt men lite plus i kanten för att hon försöker tänka många varv

Habina Ett stort frågetecken och nästan samtliga funderar över hennes roll, så även jag. Det är väldigt mycket å ena sidan och å andra sidan i de flesta resonemang om Habina, och någonstans känns det som att om man vet hennes roll så faller mycket på plats. Men med senaste leken färskt minnet då det var lite samma resonemang om heartstring ( om att det skulle vara bra att veta rollen) och heartstring de facto var god så blev det ju lite katastrofalt för den goda sidan som alla började misstänka varandra och det slutade med att de onda vann. Habina står dock med på OBS-listan för mig totalt

Niyama har inte ändrat åsikt om henne under dagen, så det jag tyckte i morse om henne gäller fortfarande -kvarstår som neutral

Paddington röstade på Gabby_ossi i går en uddaröst som kommer sent. Har haft funderingar kring mig och mina ängel/spion funderingar. Verkade ha lite samma idé som Klara ang mig pga dessa, men verkar ha släppt lite på de funderingarna i dag. Jag kan inte hålla Paddington som varken god eller ond för stunden, så får vara neutral så länge

Oj, vad klockan är mycket. Är dl 22 idag också? Jag måste sticka till ICA innan de stänger... jag är lite seg idag, gick alltså och la mig efter nattDL... :crazy:

Är detta den senaste röstlistan?
Röstlista dl2 kl 22

09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 _CorpseBride_ röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi: 2

Hmmm... De spelare som känns mest i rampljuset idag är Habina och Gabby, men i nuläget tror jag faktiskt inte att någon av dem är ond. Dels för att jag mer får känslan av goda som råkat trassla till det och dels hur jag tror att ulvar generellt agerar. Det kan förstås vara riskfyllt spel av ulvar eller får men i nuläget är dessa spelare inte de jag misstänker mest.

Återkommer.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka