Stipendier

Masqueradee

Trådstartare
Jag håller just nu på att kolla upp möjligheten att söka stipendier då mitt CSN eventuellt ej kommer att räcka (tillräckligt länge) för utbildning på högre nivå, alltså magister/master.
Därför tänkte jag höra här om det finns någon som har erfarenheter av att söka stipendier? Vart vände ni er? Vilket stipendie fick ni?
Tips, råd, ja allt är välkommet!

(*hoppas jag lagt tråden rätt*)

@Lillagoajag För mig kommer det eventuellt att räcka precis om jag pysslar som tusan (läs flyttar fram och tillbaka, tar studieuppehåll osv), och då räcker det till en magister. Men jag skulle vilja ha möjlighet att även kunna läsa högre. När jag kollar runt verkar det dock vara svårare att hitta stipendier till kandidatnivå, så jag håller tummarna att jag kan få stipendie då.
I "värsta" fall får jag väll annars ta och jobba och spara ihop till framtida studier/ta "riktigt" lån eller nått..

@Masqueradee För mig kommer det räcka till den utbildningen jag läser nu + 1/2 termin till. Men jag har ju tänkt att läsa ganska mycket mer än så, så... Men jag har faktiskt inte tänkt så mycket på stipendium, så det blir intressant att se vad för svar som kommer!

Jag betalade 200:- på stipendier.se fick en lista i brevlådan. sökte från en SFUB (inte relevant för dig men för det jag sökte till fortbildning för lärare) fick nästan 10 000kr så jag är nöjd. Vet att man kan söka själv men orkade inte (lat javisst).

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 689
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 893
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
181
· Visningar
23 437
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd... 2
Svar
25
· Visningar
3 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka