Stirrande i omklädningsrum

Fresubin

Trådstartare
Jag la märke till en sak när jag var och badade i en simhall för första gången på flera år. När jag hade badat klart och duschat av mig och satt på mig underkläder så skulle jag föna håret med hårtorken jag hade med mig. satte inte på mig mer kläder innan utan stod i underkläderna vilka var bh och stringtrosor. stod framför spegeln med ryggen mot ena gången där det är en lång radda med skåp. Det var rätt mycket folk när jag var där, jag är inte särskilt pryd av mig, och det är ju för sjutton ett omklädningsrum helt okej att vara naken tänkte jag då. Men jag la verkligen märke till hur många som seriöst stirrade på mig, såg helt chockade ut stirrade på min röv som är allt annat än perfekt, jag är väl normalviktig men jag är ju inte 15 år länge, har lite celluliter och är väl en storlek 38 i kläder. Får jag inte använda stringtrosor bara för att jag inte har en perfekt rumpa? Är det emot reglerna att föna håret inte helt fullt påklädd i ett omklädningsrum?

Det kändes om inte annat som att många var förvånade att någon som inte är perfekt, står självsäker utan att skämmas och fönar håret utan att bry sig.

Hur brukar ni bete er i simhallar och liknande? Har ni blivit utstirrade någon gång?

Ska man behöva skyla sig om man inte är modellsmal?
 
Oftast när jag "stirrar" på någon i ett omklädningsrum så är det för att jag är avis på kroppen.
Det är ju inte så att jag står och stirrar i 1 minut men ögonen kan falla på personen och jag känner ett sting av avund.
Det är inte att en person behöver vara modellsmal.
Hon kanske har superfint hår, rumpa, bröst eller vad som helst.


Och i övrigt så känner jag mig alltid utstirrad i ett omklädningsrum. Drar på mig kläderna fort som fan och lämnar så snabbt jag kan.
 
Jag skulle säga att det förändrat sig.

När jag var ung - 1800-frusit-fast - så var alla nakna i omklädningsrum och i bastu. I föreningslivet hände det att det fanns ett duschrum och där duschade alla. Oavsett kön. I badhuset skulel ingen drömt om att gå med baddräkt i bastun.

Numera är det snarare undantag att unga/yngre kvinnor (männen vet jag inget om ;) ) visar sig nakna. De duschar i bikini, bastar på samma sätt och när de klär av eller på har de en handduk som tält och skyler sig. Mammor som har söner med sig i duschen låter dem ha badbrallorna på. :meh: Det är vi gamla tanter som går nakna...

För egen del kan jag säkert bli anklagad för att vara en tittare. Mest för att jag är fascinerad av kroppar. Jag menar inte att "titta ut" någon. Men jag tittar.
 
Jag är nog snarare den som stirrar. Det beror på att jag är en kåtbock med för få hämningar. Dvs jag stirrar på folk jag tycker är snygga. Att glo på fula människor är inte intressant.
:( Det är alltså därför ingen tittar på mig... Eller så kan det vara så att jag överhuvudtaget inte lägger märket till det, jag tittar inte på andra mer än ansiktet om det är någon jag borde känna igen. Så där kan jag möjligtvis fastna om utseendet ser bekant ut men jag inte kan komma på vem det är. (hon som glatt morsade på Per mårts på ica, han såg väldigt välbekant ut till mitt försvar... )
 
Jag skulle säga att det förändrat sig.

När jag var ung - 1800-frusit-fast - så var alla nakna i omklädningsrum och i bastu. I föreningslivet hände det att det fanns ett duschrum och där duschade alla. Oavsett kön. I badhuset skulel ingen drömt om att gå med baddräkt i bastun.

Numera är det snarare undantag att unga/yngre kvinnor (männen vet jag inget om ;) ) visar sig nakna. De duschar i bikini, bastar på samma sätt och när de klär av eller på har de en handduk som tält och skyler sig. Mammor som har söner med sig i duschen låter dem ha badbrallorna på. :meh: Det är vi gamla tanter som går nakna...

För egen del kan jag säkert bli anklagad för att vara en tittare. Mest för att jag är fascinerad av kroppar. Jag menar inte att "titta ut" någon. Men jag tittar.

Det där har jag också märkt! När blev vi pryda i Sverige? Och varför? :confused:

En handduk att torka sig med och en att gömma sig bakom... Verkar skitjobbigt! :crazy:
 
Låt dem glo. Stör dom sig så stör dom sig. Och då inget man kan göra något åt. Tycker dom man är snygg så samma där inte något man direkt kan påverka.

Jag har gått från tycka omklädningsrummen vara riktigt jobbiga under tonår till att älska att kunna ta det lungt efter ett pass på gymmet. Och dusha länge!!! =) Det enda som stör mig numera är alla fåntrattar som skall fotta sig i omklädningsrummet!!
 
Det där har jag också märkt! När blev vi pryda i Sverige? Och varför? :confused:

En handduk att torka sig med och en att gömma sig bakom... Verkar skitjobbigt! :crazy:
Sd har rätt! Islamifieringen är här. Snart går vi klädda i burka allihop.

För egen del har jag glasögon så jag ser inte om någon stirrar. På det videt känner jag mig osynlig. Äntligen en fördel med glasögon!
 
Det var helt annorlunda när vi var i Tyskland förra året.

Vi åkte till ett gigantiskt badland.
När vi gick till omklädningsrummet så delade män och kvinnor. Och dom hade bara ett enda stort omklädningsrum med 9000 skåp så en hel del folk där. Var inte en enda som glodde något där.
Även gemensam dusch och vi hade valt till spaavdelningen och när vi skulle in där så var det stora skyltar om att man var tvungen att vara naken där inne. Så där var vi alla, män, kvinnor, barn i olika åldrar och nakna hela högen.
Just då kändes det rätt normalt eftersom alla andra var det.
Men först tänkte vi att va fan, måste vi gå runt nakna där!?
Men inte en kotte brydde sig. Så alla var näck i bubbelpoolarna och bastuna.
 
För några år sedan, eller ganska många så var jag funktionär när EM i vallning hölls på Gärdet. Jag var ciceron o chaufför åt de brittiska domarna. I övrigt var jag typ alltiallo för alla som inte pratade Svenska.
Förutom mig var det bara en annan kvinna som skulle kampera på plats, tror det heter kungliga hovstallet.

Det var sovsalar typ logement, vi hade tillgång till två, en för kvinns o en för män.
Duschrummet på morgnarna var en annan historia, helt öppet o inga bås. Första morgonen var min yngre sovsals polare något obekväm. Gubbs o jag kom o gick, ingen brydde sig, vi är väl alla nakna när vi duschar?
 
Bara jag som duschar fullt påklädd? :angel:
Tänkte att det är smidigt. Slipper du ju klä på dig efteråt ;)

För några år sedan, eller ganska många så var jag funktionär när EM i vallning hölls på Gärdet. Jag var ciceron o chaufför åt de brittiska domarna. I övrigt var jag typ alltiallo för alla som inte pratade Svenska.
Förutom mig var det bara en annan kvinna som skulle kampera på plats, tror det heter kungliga hovstallet.

Det var sovsalar typ logement, vi hade tillgång till två, en för kvinns o en för män.
Duschrummet på morgnarna var en annan historia, helt öppet o inga bås. Första morgonen var min yngre sovsals polare något obekväm. Gubbs o jag kom o gick, ingen brydde sig, vi är väl alla nakna när vi duschar?
 
Till ämnet: I vår simhall och på gymmet med är folk väldigt ogenerade tycker jag. Sett allt från tandpetare till knubbsälar gå förbi. Enda gången man tittar är om något fångar uppmärksamhet. Tex tatuering som ser snygg ut, cool hårfärg osv. Aldrig stirrat på nån och tänk shit va ful/fet/äcklig/dallrig/valfritt ord- denne ser ut. Kanske för jag inte ser ner på folk. Alla ser olika ut :)
 
Till ämnet: I vår simhall och på gymmet med är folk väldigt ogenerade tycker jag. Sett allt från tandpetare till knubbsälar gå förbi. Enda gången man tittar är om något fångar uppmärksamhet. Tex tatuering som ser snygg ut, cool hårfärg osv. Aldrig stirrat på nån och tänk shit va ful/fet/äcklig/dallrig/valfritt ord- denne ser ut. Kanske för jag inte ser ner på folk. Alla ser olika ut :)
biteme_bigarmhug.gif
 
Denhär nakenfisen med alla dess skavanker gör det nakenfisar gör bäst i omklädningsrum, undviker kläder :devil:
folk har ändå alltid stirrat på mig oavsett vad jag har på mig eller inte har på mig, jag tror jag blivit stirrblind...
men ibland vill man ju jävlas lite så då gör jag en handkikare och stirrar envetet tillbaka på folk
 
I början efter allt som hänt skämdes jag så för min kropp. Tigerränder efter graviditeter. Ärr efter personliga och hemska händelser mm. Sen på det en övervikt efter sänglägen och annat skit. Så försökte gömma mig. Nu bryr jag mig inte :) Så denna nakenfis är stolt nakenfis i omklädningsrummet. Inte så jag står och kör nakenyoga men skyler mig inte heller :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 249
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 485
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 122
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp